رئیس جمهور غنی: بیش از 850 زندانی از بند رها می‌شوند

© @ARG- FBرئیس جمهور غنی با زندانیان پلچرخی دیدار کرد
رئیس جمهور غنی با زندانیان پلچرخی دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی رییس جمهور، شام روز گذشته (دوشنبه 13 جوزا) به زندان پلچرخی رفت و و از بخش های مختلف آن دیدن کرد .

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری؛ محمد اشرغف غنی، رئیس جمهور کشور ضمن دیدار از زندان ابتدا از جریان کار بخش‌های مختلف محبس پلچرخی از جمله بلاک‌ها، تعمیر اداری، شفاخانه 50 بستر و مسجد بازدید کرد.
رئیس جمهور به مسوولان مربوطه دستور داد که کار ساخت ساختمان‌های مربوط زندان پلچرخی را تا ماه‌های اسد و سنبله تکمیل کنند.
وی همچنان دیداری با زندانیان داشت و مولوی نیاز محمد و سنگر عزیزی به نمایندگی از زندانیان مشکلات، خواست‌ها و پیشنهادات شان را با آقای غنی شریک ساختند. 

طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اتن ملی طالبان در زندان پلچرخی جنجال آفرید + ویدئو

آنان در مورد رهایی زندانیان کبرسن، صعب الاعلاج و محبوسین سیاسی که دوسیه‌های شان تکمیل شده، استخدام داکتران متخصص برای مداوای زندانیان، رسیدگی به قضایای محبوسین زندان بگرام، تعدیل ماده 350 قانون جزا و تبدیل شدن حکم اعدام به حبس ابد، تاخیر در ابرا، الزامیت، نبود مواد درسی برای محبوسین و تنگ بودن سلول های زندان، مشکلات و خواست های شان را بیان کردند.
به همین ترتیب فرمان آقا غنی در خصوص عفو مجازات حبس محکومین و حکم رییس جمهور در مورد توظیف یک کمیسیون جهت تشخیص امراض و تعیین سن محکومین قرائت گردید.
وی طی صحبتی گفت که در لویه جرگه مشورتی صلح بخاطر حسن نیت دولت افغانستان گفته بودم که به تعداد 175 تن از زندانیان را رها می‌کنم، اما براساس این فرمان شمار بیشتری از محبوسین از تمام زندان های کشور رها خواهند شد.
محمداشرف غنی خطاب به زندانیانی که قرار است از حبس رها شوند، گفت که من این فرمان را بخاطر حسن نیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان صادر کردم و همچنان از شما می خواهم که بخاطر صلح در جامعه کار کنید، باید ریختن خون افغان ها متوقف شود و ما در این خصوص کار مشترک انجام دهیم.
آقای غنی در رابطه به حل مشکلات زندانیان بگرام گفت که دو هفته بعد داکتران مجرب به زندان متذکره جهت مداوای محبوسین خواهند رفت.
وی افزود که به خانواده‌های زندانیان زمینه ملاقات های مناسب فراهم خواهد شد و در مورد آموزش زندانیان نیز اقدامات لازم صورت می گیرد.
او در اخیر سخنانش به مسئولین مربوطه دستور داد که در مطابقت به قانون جدید جزاء افغانستان، حکم اعدام به حبس ابد مبدل گردد.
قابل یادآوری است که به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، به تعداد 887 تن از محبوسین از زندان‌های مختلف کشور رها می شوند که از این جمع 749 تن بر اساس فرمان رئیس جمهور و 138 تن از طریق دادستانی کل کشور رها خواهند شد.
آقای غنی به ارگان‌های مربوطه دستور داده است که فرمان و حکم متذکره را طی ده روز آینده مورد تطبیق قرار دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала