عبدالله: طالبان با خونریزی و خشونت هرگز به هدف نمی رسند

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرائی کشور در پیام عیدی خود تاکید کرد: گروه طالبان دیگر باید همه پی برده باشند که از راه خشونت و خونریزی نمی‌توانند به هدف برسند.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست اجرایی کشور عید سعید فطر را برای تمام مسلمانان جهان به‌ویژه ملت بزرگ افغانستان تبریک و تهنیت گفته و ابراز آرزو کرده است که شهروندان کشور روزهای خجستۀ عید را در کنار خانواده‌های‌شان با وحدت و همدلی سپری نمایند.
داکتر عبدالله عبدالله گفته است که عید فرصتی است تا مردم با عزت ما غم‌ها و مصیبت‌های تحمیل شده را فراموش کرده و پس از یک ماه عبادت در کنار هم به صلح و صفا سپری نمایند.
وی افزوده است که مردم ما سال‌هاست درد خشونت‌، تندروی و تروريزم را می‌کشند. هراس افگنان بدصفت که به هیچ دین و آیینی پابند نیستند، حتی در ماه مبارک رمضان ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه به شمول علمای کرام را به شهادت رسانیده و یا زخمی ساختند. 

برپایی نماز عید فطر در مسکو با حضور هزاران مسلمان - اسپوتنیک افغانستان
نماز عید سعید فطر در مسجد جامع مسکو + ویدئو

آقای عبدالله گفته است با تأسف که پیام عیدی اخیر رهبر گروه طالبان نیز هیچ قصدی را برای کنارگذاشتن خشونت و دست‌برداری از جنگ و خونریزی نشان نمی‌دهد.
این درحالی‌ است که تلاش کم‌سابقه جامعۀ جهانی در راستای پروسۀ صلح فرصت بی نظیری را برای مذاکره و پایان دادن به جنگ و خونریزی در کشور ما میسر ساخته است.
صلح خواست همگانی مردم ماست و ما دربارۀ این روند ملی، موقف روشن داشته‌ایم و برای دست‌یابی به آن، از هیچ‌گونه تلاش و قربانی دریغ نکرده و اجازه نخواهیم داد این خواست واحد ملت و فرصت استثنایی تاریخی، به گروگان گرفته شود و در راستای اهداف فردی، گروهی و تیمی مصادر گردد.
حال باید همه پی برده باشند که از راه خشونت و خون‌ریزی نمی‌توانند به هدف برسند.
آقای عبدالله گفته است جا دارد از قهرمانان و رشادت‌های نیروهای امنیتی در این ایام خجسته سپاس‌گزاری ویژه نموده و در کنار این قهرمانان و خانواده‌های‌شان باشیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала