پامپئو: امریکا آماده است با ایران در بالاترین سطح مذاکره کند

© Flickr / Gage Skidmoreپامپئو: امریکا آماده است با ایران در بالاترین سطح مذاکره کند
پامپئو: امریکا آماده است با ایران در بالاترین سطح مذاکره کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا آماده است تا در بالاترین سطح با ایران مذاکرات انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سوئیسی РТС گفت: "فکر می‌کنم که ایران می‌داند زمانی که آنها آماده باشند، چطور با ما تماس برقرار کند. زمانی که آنها آماده باشند، ما نیز آماده خواهیم بود تا با آنها مذاکرات انجام دهیم".

وی درمورد اینکه آیا دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا آماده است تا با حسن روحانی، رئيس جمهور ایران و یا آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر مذهبی ایران ملاقات کند، گفت: "رئيس جمهور ترامپ در طول چندین ماه می‌گوید که آماده مذاکرات است. و زمانی که ایران آماده برگزاری این گفتگو باشد، گفتگو درمورد اینکه او (ایران) باید به عنوان یک کشور به‌طور عادی رفتار کند، ما آماده به این گفتگو خواهیم بود. این گفتگو در تمام سطح‌ها برگزار خواهد شد".

جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
بولتون: امریکا در پی جنگ با ایران نیست

وی تایید کرد که همچنان تماس‌هایی مثل تماس میان ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، ممکن اند.

وزیر خارجه امریکا با اشاره به اینکه امریکا مایل به آغاز جنگ با ایران نیست، گفت: "در طول چند هفته و ماه اخیر ما بسیار واضح می‌گوییم که مایل به آغاز جنگ نیستیم".

قبل از گزارش شده بود که ایالات متحده امریکا پس از وخیم‌شدن وضعیت در اطراف ایران و خلیج فارس، دست کم هفت کشتی جنگی را در این منطقه مستقر نموده و سیستم دفاع راکتی پاتریوت را نیز جابجا نموده است.

پنتاگون در رابطه به استقرار نیروهایش در اطراف ایران گفته است که این اقدام در جواب به "علایم آمادگی ایران برای انجام عملیات‌های تهاجمی علیه نیروهای ایالات متحده امریکا و برای دفاع از منافع امریکا" گرفته شده است.

دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا ابراز امیدواری برای جلوگیری از آغاز جنگ با ایران نموده است. این در حالیست که علی خامنه‌ای، رهبر مذهبی ایران گفته است که ایران قصد آغاز جنگ با امریکا را ندارد اما به مقاومت به واشنگتن ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала