افزایش سرسام آور کشت کوکنار در ولایت فاریاب

© AP Photo / Rahmat Gulافزایش سرسام آور کشت کوکنار در ولایت فاریاب
افزایش سرسام آور کشت کوکنار در ولایت فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ولایت فاریاب با افزایش ناامنی ها و گسترش فعالیت های طالبان کشت کوکنار ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رساانه ها، شماری از اعضای شورای ولایتی فاریاب  گفته اند که 100 درصد زمین های ساحات تحت کنترول طالبان در فاریاب مواد مخدر کشت شده است.
محمد سمیع خیرخواه عضو شورای ولایتی فاریاب با بیان این مطلب تصریح می کند که در ولسوالی های قیصار، المار، کوهستان، بلچراغ، پشتون کوت، شیرین تگاب، خواجه سبزپوش و جمعه بازار این ولایت کشت کوکنار از 60 درصد به 100 درصد افزایش یافته است.
آقای خیرخواه می افزاید که در سال گذشته میزان کشت کوکنار در ولسوالی های تحت نفوذ طالبان به 60 درصد می رسید اما با افزایش میزان عایدات این محصول، تشویق طالبان و فقر اجتماعی کشت تریاک به صورت چشم گیری بیشتر شده است.
این عضو شورای ولایتی فاریاب تاکید می کند که مردم با تشویق و حمایت قاطع طالبان در کشت کوکنار روبرو اند.
وی همچنان اظهار داشت که بهای 700 کیلو گرام گندم با 10 کیلو گرام کوکنار برابر است از این رو دهاقین نظر به مفاد شان ترجیح می دهند که زمین هایشان را کوکنار بکارند.
از سوی هم محمد طاهر رحمانی عضو دیگر شورای ولایت فاریاب با تایید این گفته ها می افزاید که 90 درصد خاک این ولایت به دست مخالفان مسلح است که از این رو در هر ساحه تحت کنترول طالبان کشت مواد مخدر نیز حتمی می باشد.
رحمانی علاوه می کند که علاقمندی مردم به کشت کوکنار نسبت به سال های گذشته به دلیل تشویق و افزایش بهای مواد مخدر بیشتر شده است.
این عضو شورای ولایتی فاریاب خاطر نشان ساخت که از یک سال به این سو ولایت فاریاب بسیار ناامن شده و بیشترین ساحات آن در تصرف طالبان است که این گروه عواید خوبی را از کشت مواد مخدر توسط دهقانان به دست می آوردند.
اما دولت برای مهار ناامنی و کشت مواد مخدر در این ولایت بی تفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала