پاسخ شهردار مسلمان لندن به اظهارات توهین‌آمیز ترامپ

© REUTERS / Neil Hallصادق خان
صادق خان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صادق خان، شهردار لندن، به اتهامات توهین‌آمیز، رئیس جمهور امریکا پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، صادق خان، شهر دار مسلمان لندن به اتهامات اخیر دونالد ترامپ علیه خودش واکنش نشان داد.
به گفته شهردارلندن، رئیس جمهور امریکا همانند یک کودک 11 ساله رفتار می کند. او گفته است: "در شان و منزلت یک رئیس جمهور کشوری بزرگی چون ایالات متحده نیست که چنین سخن گوید".
گفتنی است که، صادق خان، شهردار لندن در مطلبی برای روزنامه آبزرور گسترانیدن فرش قرمز برای دونالد ترامپ، رئیس جمهورا مریکا در سفر او به لندن را مورد انتقاد قرار داد.
شهردار لندن گفت: ترامپ بزرگترین نمونه یک تهدید رو به رشد جهانی است. او رئیس جمهور امریکا را به یک فاشیست قرن بیستم تشبیه کرد. 

رفتار گستاخانه ترامپ با ملکه انگلیس + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
رفتار گستاخانه ترامپ با ملکه انگلیس + تصاویر

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا نیز در پیامی با انتقاد از صادق خان، شهردار لندن، گفت‌: صادق خان کسی است که کار خود را به عنوان شهردار لندن بسیار بد انجام می‌دهد و درباره سفر رییس جمهور امریکا، مهم‌ترین متحد انگلیس ادبیات بد و زننده‌ای را استفاده می‌کند.
ترامپ گفته بود: " به نظر من او دوقلوی بیل دی بلازیو [شهردار سابق نیویورک] است البته کمی قد کوتاه‌تر. او به درستی وظایف خود را انجام نمی دهد و فکر می کنم او یک "آدم ناکام" است و به جای اینکه وظایف خود را اجرا کند به انتقاد از من ی پردازد.»
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهورامریکا روز دوشنبه برای سفر سه روزه رسمی به دعوت الیزابت دوم وارد انگلیس شد.
رئیس‌جمهور امریکا و همسرش ملانیا در اولین روز سفرشان با الیزابت دوم، ملکه انگلیس و دیگر اعضای خاندان سلطنتی دیدار نمودند.
رئیس جمهور امریکا روز سه‌شنبه نشست دوجانبه‌ای با ترزا می، نخست‌وزیر "مستعفی" بریتانیا داشت. ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی با ترزا می ، از آمادگی ایالات متحده برای "معامله" با انگلیس پس از خروج آن کشور از اتحادیه سخن گفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала