پیشگویی امریکایی: به روسیه مهاجرین از افغانستان و پاکستان فرا میخوانند

© Sputnik / Denis Grishkin /  مراجعه به بانک تصاویر پیشگویی امریکایی: به روسیه مهاجرین از افغانستان و پاکستان فرا میخوانند
پیشگویی امریکایی: به روسیه مهاجرین از افغانستان و پاکستان فرا میخوانند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز امریکایی Stratfor که بزرگترین دستگاه خصوصی استخباراتی در جهان شمرده میشود و از همینرو بسیاری ها بنام "CIA مخفی" یاد میکنند، گزارش راجع به روسیه منتشر کرده است. خود عنوان اثر بیانگر بسیاری چیزهاست:"کمبود مهاجرین در روسیه، نسبت به آنچه که کسی تصور میکرد، بسیار زیاد می باشد".

تدوین کنندگان سند که (ظاهراً، به شکل بسیار سطحی) با برخی معلومات احصائیوی روسستات به اساس نتائیج سال گذشته آشنا شده، اعتراف نموده که برای آنها مقیاس پرابلم های نفوس روسیه "شگفت آور" ثابت گردیده است.

Stratfor میگوید:"اینکه روسیه با چلنج های جدی نفوس مواجه میگردد، برای هیچکس چیز شگفت انگیز نیست، ولی مقیاس این پرابلم را شاید آنها به حد مبالغه آمیز تصور میکنند. آنها بعداً خوانندگان را به «روابط متقابل اتنیکی و مذهبی» می ترسانند که گویا "میتوانند کشور را از درون بی ثبات سازد".

واقعاً هم، موجودیت چلنج های، مربوط به ورود کشور به گودال به اصطلاح دموگرافیک، وقتیکه زاد و ولد در کشور در سال های نود، یعنی در زمان فروپاشی کامل اتحاد شوروی، شدیداً کاهش می یابد، از هیچکس پوشیده نیست. میخواهیم یاداوری نمائیم که این پرابلم را رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به مثابه مساله تاخیرناپذیر در پیام همه ساله اش عنوانی مجمع فدرالی مشخص ساخته است. در عین حال مقیاس آن برای هیچکس به چیزی شگفت آور مبدل نه گشت. این مساله در رابطه با میراث تاریخی ما عملاً برنامه ریزی شده و بطور دقیق توسط روسستات تثبیت شده که خود تحلیلگران Stratfor نشان میدهند که از این معلومات نقل قول نموده اند.

در صورت کاهش طبیعی نفوس (مرگ و میر از زاد و ولد بالاتر می باشد) روسیه، مانند هر کشور دیگر پیشرفته، این تفاوت منفی را توسط پذیرش مهاجرین کاری جبران میکرد. کشورهای اتحادیه اروپایی (پولند، هنگری، چک، و حتی جرمنی) محدودیت های مهاجرتی را برای اتباع اوکراین بطور قتابل ملاحظه تضعیف نموده اند.

به عقیده تحلیگران Stratfor، تعداد اتباع اوکراین در جمهوری مردمی دنبس و لوگانسک به اساس فرمان رئیس جمهور روسیه پاسپورت های روسی میگیرند و مردم آسیای مرکزی نسبت معاشات کم و نژادپرستی که برای اتباع غیرروس و مهاجران غیرارتودوکس مذهب خطر به بار می آورد، دیگر به روسیه نمی آیند. آنها از همینرو به قزاقستان و آذربایجان میروند. طوریکه "CIA مخفی" میگوید، مسکو چاره دیگر، به جز از آوردن نیروهای کار از… افغانستان و پاکستان ندارد. بلی، آنها با نژادپرستی و همچنان زبان روسی مشکلات کمتر خواهند داشت.

اگر راست گفته شود، خود تدوین کنندگان گزارش اعتراف میکنند که نتیجه گیری آنها بر معلومات موثق استوار نیست که این حدسیات را ثابت کنند. معلومات راجع به نژادپرستی را احتمالاً از روزنامه های سابقه انگلیسی گرفته که در وقت مسابقات جام جهانی فوتبال به این موضوع دامن می زدند.

جامعه روسیه واقعاً هم با پرابلم های جدی نفوس مواجه می باشد. مطابق معلومات سازمان ملل متحد، کشورهای دیگر اروپایی، به ویژه اروپای شرقی به مراتب بیشتر با این پرابلم ها مواجه اند. روسیه امکانات سهلترساختن حل این مساله به حساب جذب مهاجرین کاری از کشورهای همجوار روسی زبان دارد، ولی کشورهای اروپایی در مورد گزینش وسایل به مراتب محدودترند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала