سیگار: افغانستان پس از صلح با طالبان نیز درگیر چالش ها خواهد بود

© Photo / ارگستایش ساپکو از اقدامات دولت افغانستان در مبارزه با فساد
ستایش ساپکو از اقدامات دولت افغانستان در مبارزه با فساد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان تاکید کرد که پس از صلح احتمالی با طالبان، داعش به عنوان یک چالش باقی خواهد ماند .

به گزارش اسپوتنیک، جان ساپکو، بازرس ویژه ایالات متحده امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) طی سخنانی اعلام کرد که حتی در صورت تحقق صلح در افغانستان، باز هم دولت این کشور با چالش هایی مواجه خواهد بود. کارشناسان نظامی معتقدند استراتژی امریکا ناامن نگه داشتن منطقه است.
به گفته ساپکو، فساد اداری، مواد مخدر و گروه تروریستی داعش سه چالش بزرگ افغانستان هستند.
بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان اظهار داشت: بیش از 30 گروه تروریستی در افغانستان فعال هستند، بنابراین حتی اگر دولت با طالبان هم مذاکره کند، داعش در پیش روی او قرار خواهد داشت.
جان ساپکو افزود: اگر پس از تحقق صلح در افغانستان، طالبان به فعالیت‌های گذشته خود بازگردد، جامعه بین المللی حمایت خود را از افغانستان متوقف خواهد کرد.
وی بیان داشت: پس از توافق احتمالی صلح میان حکومت افغانستان و طالبان، داعش به عنوان یک چالش باقی خواهد ماند چنانچه کارشناسان نظامی معتقدند که استراتژی امریکا همیشه این بوده که این منطقه را ناامن نگه دارد.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در طول 18 سال حضور امریکا در افغانستان، وضعیت امنیتی کشور نه تنها بهبود نیافته بلکه زمینه برای رشد گروه های مسلح و تروریستی بیش از پیش مساعد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала