اف‌بی‌آی «پرونده آدم برفی» را منتشر کرد

© Photo / С. Жабин / С. Жабинاف‌بی‌آی «پرونده آدم برفی» را منتشر کرد
اف‌بی‌آی «پرونده آدم برفی» را منتشر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس فدرال امریکا اسناد و نمونه‌های مربوط به تحقیق که می‌تواند متعلق به آدم برفی باشد را منتشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اداره تحقیقات فدرال امریکا، اسنادی و نمونه‌های تحقیق که می‌تواند متعلق به آدام برفی باشد را منتشر کرده است.

آدم برفی - اسپوتنیک افغانستان
کشف رد پای آدم برفی در قُله های هیمالیا + تصاویر

در سال 1976 میلادی، «پیتر برن» مدیر مرکز اطلاعات که در آن وقت مطالعات را در مورد وجود یتی انجام می‌داد. از لابراتوار اداره تحقیقات فدرال امریکا خواست تا در مورد 15 مو و تکه نامشخص بررسی و تحلیل کند. اف‌بی‌آی به لحاظ منافع تحقیقات علمی استثنایی موافقت کرد. بعد از تجزیه و تحلیل معلوم شد که نمونه‌های داده شده متعلق به خانواده گوزن‌ها می‌شوند.

معاون بخش علمی و فنی اف‌بی‌آی گفت: موی و تکه‌های نامشخص که به لابراتوار اداره تحقیقات فدرال امریکا برای برسی و تحلیل فرستاده شده بود، توسط میکروسکوپ نور مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. در نتیجه معلوم شد که منشا مو متعلق به خانواده گوزن است.

برن که اکنون 93 سال عمر دارد روز چهارشنبه به CNBC گفت که چشم داشت به اثبات وجود یک آدم برفی وجود ندارد. به گفته وی، در جریان 50 سال گذشته او دو یا سه زنجیره یتی را در هیمالیا کشف کرده است.

کانال تلویزیون اضافه می‌کند که این نخستین بار است که اف‌بی‌آی به‌خاطر این که بدان آیا این نمونه‌ها متعلق به آدم برفی است یا خیر بررسی‌ها را انجام داده است. البته لازم به ذکرت است که این سازمان نسبتاً سریع عمل کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала