بازدید رئیس‌جمهور غنی از جریان کار بازسازی مسجد پل‌خشتی

© Photo / ارگبازدید رئیس‌جمهور غنی از جریان کار بازسازی مسجد پل‌خشتی
بازدید رئیس‌جمهور غنی از جریان کار بازسازی مسجد پل‌خشتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان از جریان کار بازسازی مسجد تاریخی پل خشتی دیدن نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه ارگ، ابتدا انجنیر فرهاد بیات رئیس ترمیم آبدات تاریخی وزارت شهرسازی و اراضی در رابطه به ترمیم بخش های مختلف مسجد پل خشتی به رئیس جمهور معلومات داد و گفت که ۷۵ درصد کار ترمیم این مسجد تکمیل گردیده است و تا چهار ماه دیگر کار ترمیم اساسی آن مکمل می گردد.

انجنیر بیات مشکل اساسی مسجد پل‌خشتی را نداشتن زیربنا خواند و گفت که برای رفع این مشکل سیستم های سرد کن، گرما، صدا، نورپردازی، تصفیه هوای داخل مسجد و تصفیه فاضل آب تهیه و نصب گردیده است. وی افزود که تمام فلزکاری ها، چوب کاری ها و سنگ‌فرش مسجد با حفظ ارزش تاریخی آن به گونه اساسی ترمیم گردیده است.

همچنان، عبدالحکیم منیب سرپرست وزارت حج و اوقاف و مولوی عنایت الله بلیغ خطیب مسجد پل‌خشتی صحبت کردند و ضمن تشکر از توجه رئیس جمهور کشور به ساخت و ترمیم مساجد در سراسر کشور، گفتند که توجه به حفظ و مراقبت این مسجد پس از ترمیم، یک نیاز اساسی می باشد.

سپس رئیس جمهور کشور ضمن ابراز امتنان از زحمات تیم موظف برای ترمیم مسجد پل‌خشتی، به رئیس اداره امور هدایت داد تا زمینه تفویض تقدیرنامه درجه دوم برای انجنیر فرهاد بیات رئیس ترمیم آبدات تاریخی وزارت شهرسازی و اراضی و سمونوال بریالی بشریار آمر حوزه اول امنیتی را فراهم نماید.

رئیس جمهور کشور تصریح کرد: جای افتخار است که به سلسلۀ ساخت و ترمیم مساجد، امروز شاهد بازسازی مسجد تاریخی پل‌خشتی به صورت اساسی هستیم. وی افزود: همان‌طوری که نظام افغانستان جمهوری اسلامی است، مسئولیت شرعی هر رئیس جمهور است تا به ساخت، ترمیم و حفاظت از مساجد توجه نماید.

همچنان رئیس جمهور غنی به سرپرست وزارت حج و اوقاف هدایت داد تا در یک پیشنهاد واضح برای استخدام کارمندان مسلکی به‌خاطر حفظ و مراقبت مسجد پل‌خشتی با خطیب این مسجد و انجنیران، کار نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала