ترامپ باید جلو دستیاران خود را بگیرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا
جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور ویرجینیا از ترامپ خواست تا جان بولتون عقاید شخصی خود را وارد سیاست امریکا ننماید.

به گزارش اسپوتنیک، ریچارد بلیت، سناتور ویرجینیا از دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا خواسته است تا به جان بولتون، مشاور امنیت ملی و دیگر مقامات عالی رتبه امریکا که سیاست خارجی شخصی خود را دنبال می کنند، گوشزد کند و از آنها بخواهد تا دست از چنین اقدامات بردارند.
بلک گفت: "من فکر می کنم رئیس جمهور باید نسبت به مقامات بلندپایه کشور، قاطعانه عمل نماید. به طور مثال بولتون باید عقاید شخصی خود را وارد سیاست خارجی نکند".
وی گفت که یک سیاست خارجی در داخل دولت وجود دارد که «در عمل نسبتا مستقل از رئیس جمهور امریکا عمل می نماید، گاهی اوقات با رئیس جمهور مخالف است».
این سناتور در پایان گفت: "من فکر می کنم این طرز تفکر در جان بولتون بسیار دیده می شود، به طور مثال هنگامیکه ترامپ خروج سربازان امریکائی از سوریه را اعلام کرد، بولتون دستور العملی این اتفاق را صادر نمود".
پیش از این در خبرها آمده بود که یک منبع آگاه گفته است که امریکا طی نامه‌ای به ایران، از آمادگی ترامپ برای دور کردن جان بولتون از منصب مشاور امنیت ملی، صحبت کرده است؛ که به دشمنی با جمهوری اسلامی مشهور است. اما ایران به امریکا اعتماد ندارد و مسئولان در تهران بر این عقیده اند که ترامپ به دنبال استفاده از برگه برنده مذاکره در جریان انتخابات سال 2020 است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала