ادامه مناقشه بین امریکا و ترکیه بر سر سیستم های اس-۴۰۰

© Sputnik / Dmitry Vinogradovادامه مناقشه بین امریکا و ترکیه بر سر سیستم های اس-۴۰۰
ادامه مناقشه بین امریکا و ترکیه بر سر سیستم های اس-۴۰۰ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا تاکنون تصمیم نگرفته است که به استقرار سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ در خاک ترکیه چه جواب بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، اندرو اوینتریتز، معاون دستیار وزیر دفاع امریکا در امور اروپا و ناتو امروز (پنجشنبه، ۶ جون) در جریان سخنرانی در انستیتوت صلح امریکا گفت که حکومت امریکا تاکنون در مورد جواب متقابل به ترکیه، در صورتیکه این کشور سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسی را تحویل بگیرد، تصمیم نگرفته است.

اندرو اوینتریتز: «اول خواهیم دید که وضعیت چگونه تغییر میکند و سپس تصمیم خواهیم گرفت. امیدواریم که نهایتاً ترکیه از خرید این سیستم ها صرف نظر نماید.»

این در حالی است که مقامات امریکایی بارها اعلام کرده اند در صورتیکه ترکیه از خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ ساخت روسیه منصرف نشود، قرارداد فروش جت های نسل پنجم اف-۳۵ با انقره را لغو خواهند کرد.

حکومت ترکیه قبلا اعلام کرده بود که تصمیم انقره برای خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه قطعی‌ است و قرار است اولین مجموعه سیستم های متذکره در ماه جون سال روان در ترکیه مستقر گردد.

قابل ذکر است، چندی پیش رسانه های ترکی گزارش دادند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده پیشنهاد رجب طیب اردوغان، همتای ترکی خود مبنی بر تشکیل گروه کاری مشترک در خصوص خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ پذیرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала