روسیه زمان تحویل سیستم های اس-۴۰۰ به ترکیه را اعلام کرد

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه زمان تحویل سیستم های اس-۴۰۰ به ترکیه را اعلام کرد
روسیه زمان تحویل سیستم های اس-۴۰۰ به ترکیه را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر عمومی شرکت دولتی «روستخ» میگوید که روند تحویل سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه تا دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی چمزوف، مدیر عمومی شرکت دولتی «روستخ» در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی NTV اعلام کرد که کار ساخت سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ برای ترکیه به پایان رسیده و این سیستم ها تا دو ماه آینده به ترکیه تحویل داده خواهد شد.

سرگئی چمزوف: «همه چیز خوب پیش میرود، فکر میکنم روند تحویل سیستم ها تا دو ماه آینده آغاز خواهد شد. پیش پرداخت، پرداخته و قرضه داده شده است. پول قرضه مصرف گریده و سیستم ها تولید شده اند. افزون براین دوره آموزشی نیز به پایان رسیده است.»

این در حالی است که مقامات امریکایی بارها اعلام کرده اند در صورتیکه ترکیه از خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ ساخت روسیه منصرف نشود، قرارداد فروش جت های نسل پنجم اف-۳۵ با انقره را لغو خواهند کرد.

به باور وزارت دفاع امریکا استقرار سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ در ترکیه به روسیه زمینه جمع‌آوری اطلاعات درباره جت های نسل پنجم امریکا اف-۳۵ را فراهم میسازد.

باوجود این هم حکومت ترکیه اعلام کرده که تصمیم انقره برای خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه قطعی‌ است و قرار است اولین مجموعه سیستم های متذکره در ماه جون سال روان در ترکیه مستقر گردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала