تنها توافق صلح با طالبان به معنی پایان جنگ در افغانستان نیست

© Sputnik / PMتنها توافق صلح با طالبان به معنی پایان جنگ در افغانستان نیست
تنها توافق صلح با طالبان به معنی پایان جنگ در افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با وجود فساد اداری و قاچاق مواد مخدر توافق با طالبان نمی‌تواند منجر به برقراری صلح در افغانستان شود.
ستایش ساپکو از اقدامات دولت افغانستان در مبارزه با فساد - اسپوتنیک افغانستان
سیگار: افغانستان پس از صلح با طالبان نیز درگیر چالش ها خواهد بود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اداره بازرسی ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» اعلام کرد، که به دلیل فساد اداری، قاچاق مواد مخدر و حضور برخی از گروه‌های تروریستی در افغانستان توافق صلح با طالبان نمی‌تواند منجر به پایان جنگ در این کشور شود.

در این گزارش تاکید شده است، که اگر طالبان پس از هرگونه توافق احتمالی با دولت افغانستان به فعالیت‌های گذشته خود ادامه دهد جامعه بین‌المللی کمک‌های خود با این کشور را متوقف خواهد کرد.

سربازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان خاطرنشان کرده است، که حتی پس از یک توافق احتمالی صلح در افغانستان مشکلاتی مانند کشت و قاچاق مواد مخدر و فساد اداری در این کشور بجای خود باقی خواهد خواهد ماند.

اداره سیگار پیش از این نیز گفته بود که ادغام 60 هزار نفر از اعضای مسلح طالبان در جامعه افغانستان کار دشواری است که حتی پس از توافق احتمالی ممکن است منجر به ادامه جنگ در این کشور شود.

این در حالیست، که هنوز چشم‌انداز روشنی درباره توافق احتمالی صلح با طالبان وجود ندارد زیرا رهبر طالبان در پیام عیدانه خود تاکید کرده بود که تا زمان بیرون شدن نیروهای خارجی از این کشور جنگ ادامه خواهد داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала