Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افغانستان – تاجیکستان ؛ پایان شکست ناپذیری همسایه

© Photo / فدراسیون فوتبال افغانستانافغانستان – تاجیکستان ؛ پایان شکست ناپذیری همسایه
افغانستان – تاجیکستان ؛ پایان شکست ناپذیری همسایه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ملی فوتبال افغانستان از ساعاتی بعد در ورزشگاه پامیر شهر دوشنبه در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی فوتبال تاجیکستان میرود.

به گزارش اسپوتنیک، آنطور که انوش دستگیر در نشست خبری روز گذشته اعلام کرده است، شرایط تیم ملی فوتبال افغانستان برای تقابل با تاجیکستان خوب است و این تیم تمرینان منظم و خوبی را در طی 5 روز در دوشنبه انجام داده است.

فرشاد نور - کاپیتان جدید تیم ملی فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
معرفی کاپیتان جدید تیم ملی فوتبال افغانستان

انوش دستگیر در حالی با تیم ملی به مصاف تاجیکستان میرود که نفس فوتبال کشور هنوز راست نشده است و مشکلات هنوز هم یقه فدراسیون فوتبال را گرفته است، زیرا تا کنون خبری از پرونده تعرض جنسی کرام الدین کریم و تعلیق وظیفه دبیر کل فدراسیون نیست.

اما با این حال نیز این مسابقه دوستانه در بلبشوی فوتبال افغانستان آنهم در روز فیفا برای انوش دستگیر تنظیم شده است که میتواند محک خوبی برای فوتبال افغانستان باشد، زیرا تاجیکستان در طی سالیان گذشته، پیشرفت قابل ملاحضه ای در مستطیل سبز داشته است و در رنکینگ جهانی نیز چند پله از افغانستان بالاتر است، هر چند این تیم نیز همانند افغانستان در مسابقات جام ملت های آسیا حضور نداشت.

در ترکیب انوش دستگیر در مسابقه امروز چند بازیکن کلیدی از جمله حسن امین، اباسین علی خیل، اویس عزیزی، زبیر امیری و کنشکا طاهر حضور ندارند و انظار میرود تغییرات عمده ای در ترکیب اصلی تیم ملی در مقابل تاجیکستان به وجود بیاید.

پیش بینی میشود فیصل حمیدی که سومین اردوی تدارکاتی با تیم ملی را تجربه میکند و درخشش خوبی در رقابت های لیگ برتر داشته است، امروز جانشین اویس عزیزی در ترکیب تیم ملی مقابل تاجیکستان باشد.

یکی از موضوعات قابل توجه تقابل های گذشته دو تیم، شکست ناپذیری تاجیکستان در مقابل افغانستان بوده است.

آخرین دیدار دو تیم در سال 2016 برگزار شد که افغانستان با هدایت دستگیر یک بر صفر مسابقه را تاجیکستان واگذار کرد.

دستگیر دومین تقابلش را به عنوان سرمربی افغانستان با تیم ملی فوتبال تاجیکستان تجربه میکند.

بدون شک دستگیر نیز فشار زیادی را تحمل میکند زیرا دو شکست پی هم در مسابقا ایر مارین مالزی انتقادات را از سرمربی جوان تیم افغاستان بالابرد و دستگیر بدون شک برای کم کردن فشار انتقادات برای پیروزی و کسب نتیجه خوب وارد میدان خواهد شد.

از سویی هم این آخرین مسابقه افغانستان قبل از شروع مسابقات مقدماتی جهانی به حساب می آید و پس از آن تیم ملی باید خودش را برای حضور در رقابت های مهم آسیایی آماده کند.

مسابقه دو تیم امروز از ساعت 18:30 به وقت کابل برگزار خواهد شد که از طریق تلویزیون های ورزش 3 و فریاد به نشر خواهد رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала