طالبان: در روزهای عید هیچ حمله ای از طرف این گروه به نیروهای امنیتی افغانستان صورت نگرفته

© AFP 2023 / Javed Tanveerطالبان: در روزهای عید هیچ حمله ای از طرف این گروه به نیروهای امنیتی افغانستان صورت نگرفته
طالبان: در روزهای عید هیچ حمله ای از طرف این گروه به نیروهای امنیتی افغانستان صورت نگرفته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان در روزهای عید فطر از حمله به نیروهای امنیتی افغانستان خودداری و در حالت دفاعی قرار داشته بودند.
فرار یک والی نام‌نهاد طالبان از زندان امنیت ملی - اسپوتنیک افغانستان
فرار یک والی نام‌نهاد طالبان از زندان امنیت ملی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اگر چه طالبان پیشنهاد برقراری آتش‌بس در دوران عید فطر از سوی دولت افغانستان را نپذیرفته بود اما طالبان از عدم انجام حملات تهاجمی به نیروهای افغانستان در روزهای عید فطر خبر داده است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان به «سپوژمی» گفت: اعضای گروه طالبان در ایام عید فطر در حالت تدافعی قرار داشته و از حملات تهاجمی به نیروهای امنیتی افغانستان خودداری کرده است.

همچنین در صفحه تویتری مجاهد که درباره حملات روزانه طالبان به نیروهای امنیتی افغانستان اطلاع رسانی صورت می‌گیرد در سه روز نخست عید هیچ حمله‌ای به نیروهای امنیتی افغانستان گزارش نشده است.

تنها خبری که در ایام تعطیلات عید درباره عملیات‌های طالبان منتشر شده حملات راکتی این گروه به «بگرام» پایگاه مرکزی نیروهای خارجی در شمال کابل بوده است.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای خارجی در روزهای تعطیلات عید فطر نیز  عملیات‌های نظامی خود را علیه طالبان متوقف نکرده بود.

یادآوری می کنیم، که پیش از این رهبر طالبان در پیام عیدانه خود تاکید کرده بود تا زمانی که نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند نباید از اعضای این گروه انتظار توقف جنگ را داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала