ترامپ از توافق امریکا و مکسیکو بر سر مهاجران و تجارت خبر داد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: با مکسیکو به توافق‌ رسیدیم
ترامپ: با مکسیکو به توافق‌  رسیدیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده از توافق ایالات متحده امریکا و مکسیکو بر سر مقابله با مهاجران غیرقانونی و تعرفه‌های گمرکی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با انتشار یک پیام توئیتری گفت: «خوشحال هستم ازاینکه اطلاع  میدهم ایالات متحده و مکسیکو توافقنامه ای را امضا کرده اند و بدین ترتیب تعرفه‌هایی که امریکا برای اعمال از روز دوشنبه 10 جون برنامه ریزی کرده بود به مدت نامحدود به حالت تعلیق درآمد». 

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین اضافه کرد که مکسیکو نیز در مقابل موافقت کرده است در مقابله با موج مهاجران که از امریکای جنوبی به سمت مرز امریکا رفته اند نیز اقدامات شدیدتری انجام دهد.
بر اساس سندی که وزارت امور خارجه امریکا منتشر کرد، مکسیکو وعده سپرده است که «گارد ملی خود را در سراسر مکسیکو مستقر خواهد ساخت و مرز جنوبی این کشور اولویت کار آنها قرار خواهد داشت.»
ترامپ اواخر ماه می اعلام کرد که از تاریخ 10 جون تعرفه 5 درصدی بر همه کالاهای وارداتی از مکسیکو به امریکا اعمال خواهد شد و گفته بود این تعرفه‌ها تا وقتی که موج مهاجران غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر از مکسیکو به سمت امریکا در جریان باشد، ادامه پیدا می‌کند و تا 25 در صد خواهد رسید.
جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از کشورهای امریکای لاتین و مرکزی از طریق مرز مکسیکو، از جمله وعده‌های اصلی دونالد ترامپ در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала