وزیر خارجه آلمان توافق هسته‌ای ایران را عامل کلیدی ثبات در منطقه دانست

© REUTERS / Stefanie Loosوزیر خارجه آلمان
وزیر خارجه آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در بغداد اعلام کرد حفظ توافق هسته ای ایران "برجام" عامل کلیدی ثبات و امنیت در منطقه است.

به گزارش اسپوتنیک؛ هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در جریان یک سفر رسمی، وارد عراق شد او دراین سفر با مسئولان عالی‌رتبه این کشور دیدار و گفت‌وگو های را انجام داده است.
وزیر خارجه آلمان در این سفر گفت:" ابهام در رابطه با توافق هسته‌ای ایران "برجام" از جمله باعث تشدید تنش می شود. او گفت ما اروپایی ها معتقد هستیم که باید همه تلاش ها را جهت حفظ توافق اتمی وین با ایران انجام دهیم.
به گفته وزیر خارجه آلمان در سالهای اخیر بیش از چهار میلیون نفر از آوارگان به عراق بازگشته اند. و اکنون داشتن روابط متوازن با همسایگان اهمیت خاصی برای عراق دارد و این امر در صورت جلوگیری از متشنج شدن دوباره اوضاع در خلیج فارس صورت می گیرد.

هایکو ماس در ادامه گفت، درگیری ها در سوریه و یمن موضوعات اصلی در مذاکرات آتی وی در اردن و امارات عربی متحده خواهند بود و خاطرنشان کرد که اروپایی ها خواستار رفع تنش وحل و فصل صلح آمیز این درگیری ها هستند.

وزارت خارجه آلمان پیشتر آغاز بازدید هایکو ماس از کشورهای اردن، امارات عربی متحده و ایران از روز جمعه را اعلام کرده بود. سفر وزیر امور خارجه آلمان به عراق در رابطه با خطرات امنیتی فعلاً موجود در این کشور پیشاپیش اعلام نشده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала