نگرانی شرکت های آلمانی از پروژه شمالی انتقال گاز

© Sputnik / Sergey Guneevنورد استیم - 2
نورد استیم - 2 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس بزرگترین شرکت آلمانی خواستار حفاظت پروژه نورد استیم – 2 از ایالات متحده امریکا شد.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازNeue Zurcher Zeitung، مارتین بوردرمیولر، رئیس شرکت BASF که بزرگترینشرکت تولید مواد کیمیاوی در این کشور است، در حمایت از پروژه شمالی انتقال گاز نورد استریم — 2 از جامعه بین المللی خواستار بازگردندان این پروژه به روسیه شد.
وی گفت، از برکت پروژه شمالی 2 منابع انرژی رقابتی بیشتری در بازار ظاهر روی کار شد. او می گوید: "ازاینکه امریکایی ها می خواهند منابع انتقال گاز شمالی را افزایش دهد، چیزی اشتباهی نمی بینم".
او می گوید، مایع سازی گاز طبیعی و انتقال دوباره آن به حالت گاز باعث تولید بیشتر کربن دایکسید می شود و بر علاوه گاز مایع امریکایی گرانتر از گاز روسیه است.
به گفته وی، اروپایی ها نباید این واقعیت را قبول کنند که ایالات متحده امریکا تلاش دارد سرنوشت پروژهای مهم مانند مانند Nord Stream 2 " پروژه شمالی انتقال گاز" را تعیین نماید. وی ابراز امیدواری کرد که در این مورد "عقل سلیم" غلبه کند و واشنگتن از اعمال تحریم ها علیه کمپنی های اروپایی خودداری کند که در ساخت خط لوله گاز شمالی شرکت دارند.
«جریان شمالی ۲» یا پروژه Nord Stream 2 نام جدید ترین پروژه خط لوله گازی است که به منظور انتقال گاز روسیه به اروپا طراحی شده است.
این پروژه — شبکه خط لوله گازی است که از طریق بحیره بالتیک روسیه را به اروپا متصل میکند و پاسخگوی تقاضای موجود در اروپا است.
در این پروژه علاوه بر شرکت «گازپروم» روسیه، 5 شرکت بزرگ انرژی اروپا نیز سهیم اند.
BASF بزرگترین شرکت کیمیاوی جهان است و مقر اصلی آن، در لودویگسهافن، آلمان قرار دارد. این شرکت، دارای شش سایت تولید یکپارچه محصولات کیمیاوی و تعداد 390 سایت دیگرتولید،در اروپا، آسیا، استرالیا، آمریکا و آفریقا است. مشتریان این شرکت در بیش از 200 کشور جهان، قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала