حکم بی‌سابقه؛ لباس‌فروش ایرانی مکلف به مطالعه روابط افغانستان – ایران شد

© K. Bezhanپرچم افغانستان و ایران
پرچم  افغانستان و ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ایرانی از صدور قرار تعلیق برای صاحب یک لباس‌فروش که با نصب بنر ورود اتباع افغانستانی را به مغازه خود منع کرده بود، خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه ایران، روح الله احمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد از صدور قرار تعلیق برای صاحب مانتوفروشی که با نصب بنر ورود اتباع افغانستانی را به مغازه خود منع کرده بود خبر داد و بیان کرد: برای فرد مانتوفروشی که با نصب بنری از ورود اتباع افغانستانی به مغازه خود جلوگیری کرده بود قرار تعلیق صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد خاطرنشان کرد: این فرد که به لحاظ توهین به اتباع افغانستانی یک روز بازداشت شده بود، با ابراز پشیمانی و ندامت، مدعی شد که نسبت به جبران عمل زشت خود اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مجازات تکمیلی متهم سه بند است، تصریح کرد: در قرار تعلیق، متهم به عذرخواهی از اتباع افغانستانی در فضای مجازی، ارائه تخفیف ویژه به اتباع این کشور ظرف مدت سه ماه، درج موضوع تخفیف با نصب بنر و انجام پژوهش در خصوص سابقه تاریخی رابطه دوستی بین ایران و افغانستان، مکلف شد.

احمدی اظهار کرد: دادسرا در بخش جرایم درجه شش، هفت و هشت می‌تواند به جای حبس، مجازات‌های تکمیلی برای متهم در نظر گیرد و تعقیب را تعلیق کند.

با توجه به گزارش‌های متعددی که فعالان حقوق‌بشر ایرانی و افغانستانی سال‌های متمادی در باره «افغانی ستیزی» در ایران منتشر می‌کنند، صدور چنین حکمی بی‎سابقه قلمداد شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала