واکنش فلسطینی‌ها به سخنان سفیر امریکا در باره الحاق کرانه باختری

© Photo / MK / MKواکنش فلسطینی‌ها به سخنان سفیر امریکا در باره الحاق کرانه باختری
واکنش فلسطینی‌ها به سخنان سفیر امریکا در باره الحاق کرانه باختری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنبش مقاومت فلسطین (حماس) سخنان سفیر امریکا در باره الحاق کرانه باختری را که گفته بود اسرائیل حق دارد بخش‌های کرانه باخترای را به خاک خود ملحق کند محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) سخنان دیوید فریدمن، سفیر امریکا را که گفته بود اسرائیل حق دارد بخش‌های کرانه باخترای را به خاک خود ملحق کند محکوم کرد.

دیوید فریدمن، پیش از این، در روزنامه نیویورک تایمز گفته بود اسرائیل حق دارد بخش هایی از کرانه باختری را به خاک خود ملحق کند. مسئولان ‏فلسطین برای برقراری صلح، فرصت های خوبی را از دست دادند. منطقه نیازی به ایجاد یک کشور شکست‌خورده ندارد ‏که منظور وی از این دولت، دولت فلسطین بود.

نقشه جغرافیایی  خاورمیانه - اسپوتنیک افغانستان
بحران داخلی اسرائیل و معامله قرن ترامپ

وی در این گفتگوی تفصیلی گفت که من فکر می کنم تحت شرایطی ویژه، اسرائیل حق الحاق بخشی اما نه احتمالا همه کرانه باختری را دارد.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در واکنش به سخنان سفیر امریکا در باره کرانه باختری گفت: از سخنان دیوید فریدمن، سفیر امریکا در اسرائیل کاملاً روشن است که امریکا کرانه باختری را هدف قرار داده است.

صائب عریقات دبیر کل سازمان آزادیبخش فلسطین در این خصوص گفت ، گفته های دیوید فریدمن به نوعی تاکیدی بر جانبداری دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا از اسرائیل است.

وی افزود تصمیم فلسطینیان برای عدم حضور در کنفرانس اقتصادی بحرین کاملا قابل توجیه است.

صائب عریقات با اشاره به اظهارات سفیر امریکا در اسرائیل گفت دیدگاه آنها درباره الحاق کرانه باختری به اسرائیل بر اساس قوانین بین المللی نوعی جنایت جنگی است.

جنبش فتح وابسته به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به این اظهارات واکنش نشان داد.

امریکا قصد دارد در کنفرانس 25 و 26 جون در منامه، پایتخت بحرین بخش اقتصادی طرحشان برای حل و فصل درگیری اسرائیل — فلسطین را اعلام می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала