تسلیم شدن یک سرباز ارتش افغانستان به طالبان بر اثر فشارهای روانی همراه با یک تانک

© Sputnik / JAKتسلیم شدن یک سرباز ارتش افغانستان به طالبان بر اثر فشارهای روانی همراه با یک تانک
تسلیم شدن یک سرباز ارتش افغانستان به طالبان بر اثر فشارهای روانی همراه با یک تانک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فشارهای روانی و محاصره نیروهای امنیتی سبب شد تا یک سرباز ارتش امروز یکشنبه (19 جوزا) با تانک و سلاح دست داشته خود به سوی طالبان برود و تن به تسلیمی طالبان بدهد.
دانش: طالبان آرزوی منحل شدن ارتش ملی را به گور خواهند برد - اسپوتنیک افغانستان
دانش: طالبان آرزوی منحل شدن ارتش ملی را به گور خواهند برد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، یک تن از منسوبان نیروهای ارتش ملی افغانستان که از چندین ماه بدین سو در محاصره طالبان قرار داشت امروز با تانک و سلاح دست داشته اش به سوی طالبان رفت.
حنیف رضائی مسئول مطبوعاتی لشکر 209 شاهین ضمن تایید تسلیمی این منسوب اردوی ملی فاریاب می گوید، که این تانک پیش از رسیدن به طالبان از سوی هواپیمای نیروهای امنیتی بمبارد شده و نابود گردیده است.
سمیر خیر خواه عضو شورای ولایتی فاریاب انگیزه تسلیم شدن این سرباز به طالبان را ناشی از فشارهای روانی می داند و می افزاید، که این سرباز در حالتی قرار داشت که یا تن به مرگ می داد و یا تسلیم طالبان می گردید.
از سویی هم منابع طالبان می گوید، که این سرباز خیر محمد فرزند امیر محمد باشنده اصلی ولسوالی خان آباد کندز است که با یک تانک و یک میل پیکا ام 49 و دو میل سلاح ام ،16 خود را به طالبان شیرین تگاب به رهبری قاری رحمت الله تسلیم کرده است.

اما ساکنان محل می گویند، که این سرباز با تانک زمانی که از قرار گاه خود در بازار شیرین تگاب فرار کرد در ساحه طالبان با یک ریکشا تصادم کرد و داخل جوی آب پرتاب شد و شلیک های هواپیماهای نیروهای امنیتی به این تانک اصابت نکرد و پس از آن طالبان تانک را توسط تراکتور از خندق بیرون کردند.
از سویی هم یکی از همسنگران عسکر فراری می گوی،د که خیر محمد پس از اینکه با قوماندان تولی دعوا کرد، دست به چنین عمل زده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала