افشای وضعیت رقت‌بار بمب افکن های استراتژیک امریکا

© Flickr / Lance CheungB-1B Lancer over Nevada
B-1B Lancer over Nevada - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های امریکایی از شرایط بحرانی بمب افکن های B-1B نیروی هوایی ایالات متحده می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه Air Force Times به نقل از اطلاعات کمیته دفاعی مجلس سنای امریکا؛ در گزارشی می نویسد: شمار بمب افکن های استراتژیک ایالات متحده B-1B Lancer در حال حاضر بسیار "محدود" است. روی این منظور، به گفته روزنامه امریکایی، امکانات پنتاگون در وارد آوردن ضربات هوایی با خطر مواجه می باشد.
روزنامه دلیل وضعیت رقت‌بار بمب افکن های B-1B نیروی هوایی امریکا را مرتبط به زمان ساخت این هواپیما که 31 سال پیش گفته شده، و همچنین فقدان منابع لازم برای نگهداری آنها می داند.
با اشاره به یکی از کمیته های فرعی کنگره امریکا، یکی از دلایل دیگر وضعیت خراب این جنگنده آنست که خدمه آنها برای تمرین از هواپیما های دیگر استفاده می کنند، زیرا شمار این بمب افکن ها برای تمرین آنها کافی نیست.
B-1B یک بمب افکن استراتژیک مستحکم و با بال های فوق العاده متغیر است که یکی از سه نوع بمب افکن سنگین نیروی هوایی امریکا به شمار می رود.
این جنگنده برای شکست اهداف استراتژیک دشمن با استفاده از هر دو سلاح هسته ای و متعارف، و همچنین حمایت از نیروهای عمومی طراحی شده.
ازاین بمب افکن ها در عملیات نیروی هوایی ایالات متحده در کوسووا، افغانستان، عراق و سوریه استفاده شد. در مجموع، در نیروی هوایی مریکایی در حال حاضر 62 فروند این نوع بمب افکن ها موجود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала