توقایف در انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان پیروز شد

© Sputnik / Aleksei Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر توقایف در انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان پیروز شد
توقایف در انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان پیروز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری قزاقستان قاسم جومارت توقایف با کسب 70.13 درصد کل آرا پیروز این انتخابات شد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ، پس از انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه قزاقستان نشان داد که قاسم جومارت توقایف، رهبر موقت این کشور با کسب بیش از ۷۰ درصد آرا در این انتخابات پیروز شده است.
کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان اعلام کرد: 4،77 درصد از 12 میلیون رای دهنده ثبت نام شده در این انتخابات شرکت کرده بودند.
آینور مجیدووا، رئیس هیئت مدیره انستیتوی «ایده اجتماعی» قزاقستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که طبق نتایج نظرسنجی انجام شده با 13 هزار و 200 رای‌دهنده در 325 مرکز انتخاباتی قاسم جومارت توکایف، نامزد حزب نور اوتان با کسب 70.13 درصد کل آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان شد.
وی اظهار داشت: جمیل احمدبیگوف از حزب کمونیست‌ خلق قزاقستان 3.86 درصد، دانیا یشپایوا از حزب دموکراتیک آک ژول 5.82 درصد، امیرجان کوزانف از نامزد حزب سرنوشت ملت 15.39 درصد و تولئوتی رحیم‌بیگوف از حزب دموکراتیک مردمی میهن‌پرست نیز 3.3 درصد آرا را کسب کردند.
مجیدووا همچنین گفت که امان‌گلدی تسبیحوف، نامزد فدراسیون اتحادیه‌های کارگری قزاقستان 1.41 درصد و صادق‌بیگ توگل، نامزد حزب اولی دالان قیرانداری نیز 0.86 درصد کل آرا را دریافت کردند.
لازم به ذکر است که این ششمین انتخابات ریاست جمهوری در قزاقستان می باشد. نورسلطان نظربایف، رئیس جمهوری که تقریبا 30 سال در این پست بود، به تاریخ 20 مارچ، ریاست جمهوری را ترک کرد. بعد از آن، قاسم جومارت توقایف، رئیس مجلس سنا در پارلمان قزاقستان، موقتاً رئیس دولت قزاقستان شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала