دیدار غنی و خلیل‌زاد در ارگ برگزار شد

© @ARG-FBدیدار غنی و خلیل‌زاد در ارگ برگزار شد
دیدار غنی و خلیل‌زاد در ارگ برگزار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری کشور می‌گوید که محمداشرف غنی رییس جمهور، شام روز یکشنبه (19 جوزا) با زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در ارگ دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، در این دیدار، داکتر زلمی در رابطه به سفرهایش به پاکستان و اروپا به منظور تلاش‌های صلح در افغانستان، به آقای غنی معلومات داد و همچنان جزئیات پلان‌های آینده اش را با وی شریک ساخت.
در خبرنامه آمده که صحبت‌های آقای غنی و خلیل‌زاد بیشتر بر آغاز دیالوگ بین‌الافغانی متمرکز بود و هردو جانب بر نقش آلمان در این خصوص ابراز خرسندی کردند و بر آغاز هر چه زودتر نخستین دور دیالوگ بین‌الافغانی ابراز آرزومندی نمودند.
در همین حال زلمی خلیل‌زاد نیز در توییتر خود نوشته که با آقای غنی و تیمش ملاقات خوب داشته است.
آقای خلیل‌¬زاد صبح امروز در حساب تویترش نوشته است: "درین ملاقات، روی ایجاد اجماع بیشتر بین‌المللی برای صلح بحث شده است."
وی گفته:"در حالی‌که پیشرفت در گفتگوهای صلح افغانستان ادامه دارد، توافق کرده‌اند که آمادگی برای مذاکرات بین‌الافغانی ضروریست."
زلمی خلیل‌زاد همچنان شام روز گذشته، با حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان نیز در کابل دیدار کرده‌است.
دفتر آقای کرزی در یک اعلامیه می‌گوید، درین دیدار روی اقدام‌های بعدی در پیوند به پروسه صلح افغانستان بحث شده‌است.
نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، دیروز به کابل رسید.
سفارت امریکا در کابل سپس در یک اعلامیه گفت، زلمی خلیل‌زاد برای بحث و گفتگو با رهبران حکومت وحدت ملی، رهبران سیاسی، جامعه مدنی و زنان روی پیشرفت تلاش‌های امریکا در زمینه تسهیل پروسه صلح همه شمول، به کابل آمده است.
خلیل¬‌زاد دور تازه سفرش در پیوند به گفتگوهای صلح افغانستان را در سی و یکم ماه می آغاز کرد که تا شانزدهم جون ادامه خواهد یافت.او پیش از سفر به افغانستان، از پاکستان، جرمنی و بلجیم دیدن کرد.
قرار است زلمی خلیل‌¬زاد به امارات متحده عربی و قطر نیز سفر کند.او در جریان این سفر با نماینده‌های طالبان در دوحه پایتخت قطر دیدار خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала