سربازگیری داعش از مناطق شمال شرقی افغانستان

© Flickr / Global Panoramaسربازگیری داعش از مناطق شمال شرقی افغانستان
سربازگیری داعش از مناطق شمال شرقی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام استخباراتی ایالات متحده امریکا می گوید، که داعش در حال سربازگیری در مناطق شمال شرقی افغانستان است.
آتش زدن هزاران مزرعه توسط جنگجویان داعش - اسپوتنیک افغانستان
آتش زدن هزاران مزرعه توسط جنگجویان داعش

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، یک مقام استخبارات ایالات متحده امریکا موظف در افغانستان گفته است، که گروه داعش پس از شکست در عراق و سوریه، جنگجویان این گروه در تلاش گسترش حضور و نفوذ شان در شرق و شمال شرق افغانستان اند.
 همچنین این مقام استخبارات امریکا مدعی شده است که گروه تروریستی داعش در حال سربازگیری در مناطق شمال شرقی افغانستان می‌باشند.
این مقام امریکایی که نخواسته است نامش گرفته شود، با اشاره به حملات اخیر داعش در افغانستان به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که این حملات تمرین برای انجام حملات بزرگتر در اروپا و ایالات متحده امریکا است.
جنگجویان داعش، به گفتۀ این مقام امریکایی، با تسلط بر مناطق و ارتفاعات کلیدی، می‌توانند به پول، سلاح و تجهیزات به آسانی دسترسی داشته باشند و از آنجا حملات شان را برنامه‌ریزی، تمرین، تسهیل و تسریع بخشند.
همچنین مقام ها در وزارت دفاع ملی افغانستان فعالیت‌های پراکنده گروه تروریستی داعش را در مربوطات ولسوالی‌های اچین، خوگیانی و ساحه سفید کوه ولایت ننگرهار تایید می‌کنند.
زبیر عارف، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع بدون واکنش مشخص به اظهارات مقام استخباراتی امریکا گفته است که در این مورد کدام نظری نداریم اما داعش یک تهدید است ولی به این سطحی نیست که آن را بسیار یک مشکل جدی فکر کنیم.
وی افزوده است، که به خاطر اینکه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور توانایی این را دارند که هر گروه تروریستی که علیه منافع افغانستان و علیه هم وطنان ما بجنگد، آنها را محو کنند.
این در حالیست، که "بروس هوفمن" رییس مرکز مطالعات امنیتی در دانشگاه جورج تاون امریکا به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که داعش"منابع هنگفت را در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده است".

یادآوری می کنیم، که پیش از این روسیه نیز اعلام کرده بود که نزدیک به 5 هزار جنگجوی گروه تروریستی داعش از سوریه و عراق در شمال افغانستان منتقل شده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала