رئيس‌جمهور غنی: تا دوسال دیگر کابل به یک تفریح‌گاه مبدل می‌شود

© Photo / Argمحمداشرف غنی از جریان کار احیای مجدد ماشینخانۀ کابل دیدن نمود
محمداشرف غنی از جریان کار احیای مجدد ماشینخانۀ کابل دیدن نمود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی، رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز (دوشنبه، ۲۰ جوزا) از جریان کار احیای مجدد ماشین‌خانۀ کابل بازدید به عمل آورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه نشرشده توسط ارگ ریاست جمهوری، در جریان این بازدید که شماری از مسئولین حکومتی و نمایندۀ بنیاد آغاخان رئیس‌جمهور را همراهی می‌کردند، رئیس‌جمهور غنی در مورد تاریخ ماشین‌خانه معلومات داد و گفت: امروز به کابلیان مژده می‌دهیم که یکی از مهم‌ترین ساحات تاریخی کشور ما، با حفظ مهندسی و اهمیت تاریخی آن احیا می‌گردد.

وی افزود که نخستین نام این ساحه باغ علم‌گنج بود و یکی از تفرج‌گاه‌های بزرگ کابل به شمار می‌رفت.

رئیس‌جمهور کشور از بنیاد آغاخان و کشور آلمان به‌خاطر تمویل احیای مجدد ماشین‌خانۀ کابل، تشکر کرد و گفت که تا کمتر از دوسال دیگر مردم کابل شاهد خواهند بود که شهر کابل دوباره به یک تفریح‌گاه مبدل خواهد شد.

رئیس‌جمهور تصریح‌کرد که در این ساحه بخش‌های برای فعالیت‌های فرهنگی، کنفرانس‌ها، کتاب فروشی، نشست‌های فرهنگی و تیاتر و همچنان مارکیت و نمایشگاه دوامدار جهت  نمایش تولیدات زنان صنعت‌کار و متشبث، ایجاد می‌گردد و به یک ساحۀ منظم و منبع عایداتی مبدل خواهد شد.

رئیس‌جمهور غنی در رابطه به برنامه‌های انکشافی شهر کابل صحبت نموده، گفت که پس از سه سال کار با یکی از مشهورترین کمپنی‌های پلان‌گذاری شهری دنیا، یک پلان ۶ جلدی برای انکشاف شهر کابل آماده شده است.

وی افزود که این پلان قدم به قدم عملی خواهد شد و شهر کابل بحیث یکی از بهترین شهرها در منطقه و یک پایتخت تاریخی، دوباره عرض وجود خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала