کشته شدن 17 طالب در سه ولایت کشور

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaکشته شدند 17 طالب در سه ولایت کشور
کشته شدند 17 طالب در سه ولایت کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طی عملیاتی مشترک ضد هراس افگنی در چندین ولایت کشور، تعدادی زیادی از طالبان کشته و زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک در اعلامیه وزارت داخله که امروز دو شنبه(20، جوزا) منتشر شده، آمده است که نیروهای پولیس ملی و اردوی ملی، عملیاتی مشترک ضد هراس افگنی را درمربوطات ولسوالی خاکریز ولایت قندهار راه اندازی کردند که درنتیجه آن، 7 هراس افگن طالب کشته و 16 جنگجوی این گروه زخمی شده اند.
همچنان، درنتیجه درگیری نیروهای پولیس ملی با هراس افگنان طالب درروستای جهانگیر ولسوالی ارغستان ولایت قندهار، سه هراس افگن طالب کشته شدند.
وزارت داخله طی یک اعلامیه دیگر افزوده است که نیروهای قطعات خاص پولیس، عملیات هدفمندی را شب گذشته، بالای قرارگاه هراس افگنان طالب در روستای کته قلعه ولسوالی پشتونکوت ولایت فاریاب راه اندازی نمودند.
اعلامیه افزوده است که در نتیجه این عملیات ۲ هراس افگن کشته، ۳ تن دیگر به شمول یک سرگروه آنان بنام ملا عبدالرحمن زخمی شدند.
در اعلامیه همچنان آمده است که یک دیپوی مهمات و مواد انفجاری و چندین واسطه نقلیه دهشت افگنان طالب کاملا تخریب و از بین برده شده اما به افراد ملکی و نیروهای امنیتی آسیب نرسیده است.
وزارت داخله برعلاوه گفته است که نیروهای امنیتی کشور، عملیاتی ضد هراس افگنی را در روستای‌های شنیز و دندو ولسوالی سیدآباد میدان وردک انجام دادند که درنتیجه آن، 5 هراس افگن طالب کشته شده اند.
همچنین در یک عملیات دیگر، سه هراس افگن طالب بازداشت شده ومقداری مواد انفجاری و 4 عراده موترسایکل مربوط به این گروه تخریب و از بین برده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала