احتمال برخورد یک شهاب‌سنگ با زمین در چند ماه آینده

© Photo / Pixabayاحتمای برخورد شهاب سنگ با زمین
احتمای برخورد شهاب سنگ با زمین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاره شناسان هشدار می دهند که احتمال برخورد یک شهاب سنگ بزرگ در ماه های نزدیک با زمین وجود دارد. ابعاد این شهاب به اندازه یک زمین فوتبال است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از International Business Times، ستاره شناسان هشدار می دهند که احتمال برخورد یک شهاب‌سنگ "سیارک" بزرگ با زمین در ماه سپتامبر امسال وجود دارد. ابعاد این شهاب سنگ به اندازه یک زمین فوتبال است.
شهاب یادشده به شکل یک صخره بزرگ است و ستاره شناسان می گویند احتمال برخورد آن به زمین یک در هفت هزار است.
زمان این برخورد بر مبنای محاسبات انجام شده توسط ستاره شناسان روز 9 سپتامبر و در ساعت 7:03 دقیقه بامداد خواهد بود. آژانس فضایی اروپا در حال تحقیقات دقیق تر در مورد این رخداد است.
قطر این شهاب که با نام 2006QV89 یاد شده، در حدود 40 متر بوده و در حال حاضر در فاصله 4.2 میلیون مایلی سیاره زمین قرار دارد، اما در حال حرکت به سمت کره زمین است. شهاب یادشده اولین بار در آگوست سال 2006 کشف شد.
اگر چه برخورد شهاب ها با کره زمین به دلیل ذوب آنها در اتمسفیر کره زمین معمولا به ندرت رخ می دهد، اما این رویداد پیش از این چند بار رخ داده است. به عنوان مثال در سال 1908 یک شهاب در جنگل های منطقه Pokamennaya Tunguska روسیه سقوط کرد و خسارات قابل توجهی به بار آورد.
پیش از این نیز شهاب سنگ ها دو بار در دهه 1950 میلادی به زمین نزدیک شده بود. پس از آن، یک بار در دهه 1960 میلادی، یک بار در دهه 1970 میلادی و بعدا دو بار در دهه 1980 میلادی نیز شهاب ها بر زمین نزدیک شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала