حکم جلب حبیب احمدزی از سوی دادستانی کُل صادر شد

© Photo / Alhaj Gen Habibullah Ahmadzai FBجنرال حبیب احمدزی، مشاور پیشین رئيس جمهور غنی
جنرال حبیب احمدزی، مشاور پیشین رئيس جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادستانی کُل می‌گوید، حکم جلب جنرال حبیب احمدزی، مشاور پیشین ریاست جمهوری که ارگ را متهم به فساد اخلاقی کرده بود را به پولیس داده است.

به گزارش اسپوتنیک، جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل به رسانه ها اعلام کرده که، که این نهاد در پیوند به ادعاهای آقای احمدزی، از وی خواستار ارایه مدرک شده است که تاکنون آقای احمدزی این مدارک را به دادستانی کل نه سپرده است. 

معاون وزارت امور زنان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت امور زنان به ادعای "ترویج فحشا" در ارگ

آقای رسولی، می‌گوید: "آقای حبیب الله احمد زی چند روز پیش نزد هیات تحقیق حضور یافت سارنوالی رسمن در یک استطلام طالب اسناد و مدارک شده اند تا هنوز کدام سندی یا مدرک در این ارتباط به ادعای شان رایاه نکرده اند؛ سارنوالی افغانستان ضمن اینکه یک علامیه خواستار است اسناد و شواهد شد چند روز قبل حکم مبنی بر احضار و جلب شان را هم از جانب هیات موظف صادر شده است."
در همین حال، شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از دادستانی کل کشور، می‌خواهد که این پرونده را بی‌طرفانه و دو جانبه قضاوت کند.
این شورای تأکید می‌کند که ادعای فساد در ارگ باید توسط مرجع مستقل و بی‌‌طرف ملی مورد بررسی قرار گیرد نه از سوی یک نهاد حکومتی، این شورا همچنین خواهان تعلیق وظایف افرادی که متهم به ترویج فساد و فحشا هستند شده است.
دادستانی کل تا جایی خیال شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را هم راحت ساخته است، این نهاد می‌گوید که آنان با تطبیق ماده ۱۳۴ قانون اساسی و حفظ بی‌طرفی پس از ارایه مدارک از سوی آقای احمدزی پرونده را به گونه دقیق پی‌گری خواهد کرد و هیچ‌طرف دخیل در این قضیه بیرون از بررسی نخواهند ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала