امریکا: ایران نباید یک قدرت هسته‌ای باشد، ما آماده مذاکره ایم

© AFP 2023 / Nicholas Kammامریکا: ایران نباید یک قدرت هسته‌ای باشد، ما آماده مذاکره ایم
امریکا: ایران نباید یک قدرت هسته‌ای باشد، ما آماده مذاکره ایم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا یکبار دیگر اعلام کرد که ایران نباید به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود و تایید نمود که واشنگتن آماده مذاکره با تهران است.

به گزارش اسپوتنیک، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا روز دوشنبه (۱۰ جون) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "یگانه تصمیم (مشکل ایران) — یک توافقنامه جدید و بهتر است که شامل تمام جنبه‌های تهدیدات از جانب ایران شود. این تهدیدات در ۱۲ خواست ارایه شده اند که چنانکه رئیس جمهور ترامپ و وزیر خارجه مایک پامپئو گفتند، حاضر به بحث روی آنها می‌باشیم. رهبران ایران می‌دانند که چطور با ما تماس بگیرند".

تشدید تحریم‌های امریکا علیه صنایع پتروکیمیاوی ایران - اسپوتنیک افغانستان
تشدید تحریم‌های امریکا علیه صنایع پتروکیمیاوی ایران

علاوه بر این، وی یادآور شد که ایران باید به‌خاطر تهدیدات چندگانه‌اش جوابگو باشد و وعده ایران مبنی بر بیرون‌شدن از برنامه جامع اقدام مشترک "یک قدم در جهت نادرست می‌باشد".

ایران به تاریخ ۸ می، حدود یک‌سال پس از خروج امریکا از برجام اعلام کرد که اعمال برخی از نکات برجام را توقف می‌دهد.

قابل ذکر است که ۸ اپریل سال روان دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروهای تروریستی خارجی قرار خواهد داد. این اولین بار است که امریکا بخشی از دولت کشور دیگر را به عنوان «گروه تروریستی خارجی» به رسمیت می‌شناسد.

شورای عالی امنیت ملی ایران در واکنش به این اقدام ایالات متحده، دولت امریکا را به حمایت از تروریسم متهم نموده و قومندانی مرکزی قوای مسلح این کشور را «گروه تروریستی» معرفی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала