خشم ترکیه از تصویب قطعنامه امریکا در مورد اس-۴۰۰

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر خشم ترکیه از تصویب قطعنامه امریکا در مورد اس-۴۰۰
خشم ترکیه از تصویب قطعنامه امریکا در مورد اس-۴۰۰ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انقره قطعنامه مجلس نمایندگان ایالات متحده در خصوص محکومیت خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسی توسط ترکیه را غیرقابل قبول عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری آناتولی، قطعنامه ای تحت عنوان «بیان نگرانی در رابطه با اتحاد ایالات متحده امریکا و ترکیه» که روز دوشنبه توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب گردید، ترکیه را به اعمال تحریم ها تهدید نموده و از این کشور خواسته است تا از خرید سیستم دفاع هوایی اس-۴۰۰ صرف نماید.

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به این اقدام گفت که این قطعنامه حاوی اتهامات بی پایه و اساس و غیرمنصفانه علیه سیاست خارجی و قوه قضائیه ترکیه است.

در بیانه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: «تصمیم‌گیری‌هایی که در راستای افزایش اعتماد دوجانبه نیست، تداوم استفاده از زبان تهدید و تحریم در دستورکارها و تعیین ضرب‌الاجل‌های گوناگون قابل قبول نیست.»

یادآوری میکنیم، مقامات امریکایی بارها اعلام کرده اند در صورتیکه ترکیه از خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ ساخت روسیه منصرف نشود، قرارداد فروش جت های نسل پنجم اف-۳۵ با انقره را لغو خواهند کرد. 

به باور وزارت دفاع امریکا استقرار سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ در ترکیه به روسیه زمینه جمع‌آوری اطلاعات درباره جت های نسل پنجم امریکا اف-۳۵ را فراهم میسازد.  

باوجود تهدیدها حکومت ترکیه میگوید که تصمیم انقره برای خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه قطعی‌ است و قرار است اولین مجموعه سیستم های متذکره در ماه جون سال روان در ترکیه مستقر گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала