حکومت 170 طالب دیگر را از زندان پل‌چرخی آزاد کرد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaفرمانده طالبان مرگ رهبر این جنبش را تایید کرد
فرمانده طالبان مرگ رهبر این جنبش را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گفته می‌شود آزاد شده‌گان کسانی استند که به جرم عضویت با گروۀ طالبان و دست داشتن در حملات این گروه در به سال‌ها زندان محکوم شده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از منابع خبری کابل، حکومت کشور به سلسله آزاد سازی طالبان از زندان پلچرخی بر اساس وعده رئیس جمهور غنی، 170 زندانی دیگر طالب را روز (دوشنبه، 20 جوزا) از زندان پل‌چرخی آزاد کرده‌‎است.
به گفتۀ این منابع، قرار است 130 تن دیگر از این زندانیان فردا آزاد شوند.
گفته می‌شود آزاد شده‌گان کسانی استند که به جرم عضویت و هم‌کاری با گروۀ طالبان و دست داشتن در حملات این گروه به سال‌ها زندان محکوم شده بودند.
رییس‌جمهور غنی، به روز اول عید رمضان اعلام کرد که بنابر خواست لویه جرگه مشورتی صلح، نزدیک به 900 زندانی از زندان‌های کشور آزاد خواهند شد.
اوی گفته است که رهایی زندانیان طالبان به منظور نشان دادن حسن نیت و در واکنش به طرح لویه جرگه اخیر صلح انجام می‌شود اما این اقدام واکنشهای منفی گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته و بسیاری معتقدند که ممکن است رهاشدگان دوباره به جبهه جنگ علیه نیروهای امنیتی افغانستان بازگردند.
حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور غنی، در گفت‌وگو با طلوع‌نیوز گفت که تمامی این نُه صد زندانی اعضای گروه طالبان استند.
و گفت که این زندانیان پس از بررسی‌های امنیت ملی و نهادهای عدلی و قضایی رها می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала