عوامل اصلی طول عمر نامبرده شدند

© Depositphotos.com / Monkeybusinessسالمندان
سالمندان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان در طی یک تحقیق جذید، عواملی را نام بردند که در افزایش طول عمر افراد نقش اساسی را ایفا می کند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه جنوبی دانمارک عوامل اصلی موثر برای افزایش طول عمر انسان را نام بردند.
معلوم شد که حداکثر طول عمر بیشتر مربوط به کشور های می گردد که در آنها سیستم مراقبت بهداشتی که هدف آن حفظ سلامتی افراد که برای انجام امور روزمره ضروری است توسعه یافته. نتایج این تحقیق در مجله علمی Live Science منتشر شده است.
در طول این تحقیق ، متخصصان طول عمر 16931 نفر که به سن 100 سالگی رسیدند و بین سالهای 1870 و 1904 متولد شده بودند، مورد بررسی قرار دادند.
10995 نفر از آنها سویدنی و، بقیه افراد از دانمارک بودند. معلوم شد که در دانمارک طول عمر افراد بیشتر از طول عمر سویدنی ها بوده و در طول این قرن، شمار سالمندان در این کشور ها افزایش یافته است. با این حال، میزان مرگ و میر کلی در سویدن کمتر از دانمارک بود.
به گفته دانشمندان، دلیل این اختلاف دراین واقعیت نهفته است که در دانمارک، شاخص تندرستی افراد، که باعث افزایش سطح فعالیت روزانه آنها شده افزایش یافته است. این وضعیت با نام مخفف((ADL یاد می شود و افراد سالمند با ADL بالا قادر به نظارت و مراقبت از خود هستند و نیازی به مراقبت از سوی شخص دیگر ندارند و قادر هستند کار های روزمره خود را مستقلانه انجام دهند. سیستم بهداشت دانمارک توجه بیشتر را به سالمندان این کشور مبذول می دارد. اما در سال های اخیر در سویدن سیستم ، مراقبت های پزشکی برای سالمندان رو به وخامت گذاشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала