برادر مقتول رهبر کوریای شمالی جاسوس سازمان سیا بود

© REUTERS / Kyodoبرادر کیم جونگ اون
برادر کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه امریکایی به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد کیم جونگ نام، برادر ناسکه رهبر کوریای شمالی، کیم جونگ اون مامور مخفی آژانس مرکزی اطلاعات امریکا (سیا) بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Wall Street Journal یک منبع ناشناس اعلام کرد کیم جونگ نام، برادر مقتول رهبر کوریای شمالی کیم جونگ اون که سال گذشته کشته شد، مامور مخفی یا "خبرچین" آژانس مرکزی اطلاعات امریکا بود. 

کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
اعدام وحشتناک یک جنرال به شیوه فیلم های جیمز باند به دستور رهبر کوریای شمالی

صحت این اطلاعات تا هنوز معلوم نیست و سازمان سیا نیز واکنشی به این خبر نداشته است.
روزنامه وال استریت ژورنال در عین حال نوشته است: «بسیاری از مسئولان سابق امریکایی گفته اند که این برادر ناسکه رهبر کوریای شمالی سال‌های زیادی در خارج از کشورش زندگی می‌کرده و در داخل کوریای شمالی نیز پایگاه شناخته شده‌ای نداشته است و بنابراین احتمالا اطلاعاتی جزئی درباره کارکرد داخلی این کشور داشته است.
همین مقامات سابق گفته اند که نامبرده بی شک با سرویس‌های امنیتی خارجی بالاخص چین در تماس بوده است.
دو زن یکی اندونزیایی به نام سیتی آسیه و یکی ویتنامی به نام دوان تی هونگ به اتهام کشتن کیم جونگ نام با گاز اعضاب VX در فرودگاه کوالالامپور در فبروری سال 2017 بازداشت شدند که به ترتیب در ماه‌های مارچ و و می آزاد شدند.
منبع ناشناس وال استریت ژورنال به این روزنامه گفته است نامبرده در آن زمان برای تماس با رابطش در سازمان سیا به مالزی رفته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала