خلیلزاد: زنان افغان باید در گفتگوی صلح حضور داشته باشند

© Photo / EK / EKخلیلزاد: زنان افغان باید در گفتگوی صلح حضور داشته باشند
خلیلزاد: زنان افغان باید در گفتگوی صلح حضور داشته باشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان روز گذشته (دوشنبه، ۲۰ جوزا) با شماری از زنان افغان شامل مقام‌های دولتی و سیاست‌گران در کابل دیدار و گفتگو کرد

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، در صفحه‌ توییترش نوشته‌است که در این دیدار روی پیشرفت‌های زنان افغان و همچنین نگرانی‌های آنان از آینده، صحبت شده‌است.
آقای خلیلزاد در توییت دیگری مشارکت زنان در اقتصاد آینده افغانستان را مهم خوانده و گفته‌است که مشارکت آنان در آینده اقتصادی افغانستان، ضروری است.
نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در هشتمین دور سفرهایش به منطقه و جهان، وارد افغانستان شده و قرار است به چند کشور دیگر نیز سفر کند.
وی تاکنون شش‌بار با طالبان دیدار کرده و در مورد خروج نیروهای خارجی و عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر، گفتگو کرده‌است.
این درحالی است که زنان افغان از عدم حضور در مذاکرات و تعاملات صلح و همچنین اجتمال معامله‌شدن حقوق و دستاوردهای ۱۸ ساله‌شان نگران‌اند؛ اما آقای خلیلزاد گفته‌است که سیاست امریکا بر حضور زنان در مذاکرات بین‌الافغانی‌ تاکید دارد.
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در جریان هشتمین دور سفرهایش در پیوند به روند صلح افغانستان به سر می‌برد. او روز یک‌شنبه به کابل آمد و با رهبران حکومت و شماری از سیاسیون در پیوند به پروسه صلح افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала