زندانیان طالبان به خواست امریکا آزاد شده‌اند

© AFP 2023 / Javed Tanveerزندانیان طالبان به خواست امریکا آزاد شده‌اند
زندانیان طالبان به خواست امریکا آزاد شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایزدیار: زندانیان گروه طالبان به خواست امریکا از زندان‌های کشور آزاد شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از راه مدنیت، محمدعلم ایزدیار، معاون مجلس سنا که جلسه عمومی امروز مجلس را به عهده داشت، گفته است که او از یک آدرس اطلاع یافته که زندانیان گروه طالبان به خواست امریکا از زندان‌های کشور انجام شده است. او این نوع آزادسازی افراد گروه طالبان را یک عمل خطرناک خوانده تاکید دارد که این نوع آزادسازی تروریستان می‌تواند برای افغانستان خطرآفرین باشد.
او گفت: اگر این آزادسازی تروریستان بتواند بر روند گفتگوهای صلح کمک کند و شهروندان کشور شاهد ایجاد صلح در کشور باشند، این روند را می‌شود در وضعیت فعلی مناسب باشد اما شهروندان افغانستان در گذشته از این نوع آزادسازی‌ها خاطره بسیار تلخ دارند. بیشتر تروریستانی که از سوی حکومت آزاد می‌شدند دوباره در برابر نیروهای امنیتی کشور سلاح گرفتند.
معاون مجلس سنا این برنامه را برای افغانستان خطرناک خوانده گفت: این روند بسیار پیچیده است و در صورتی که غفلت صورت گیرد برای شهروندان افغانستان بسیار خطرناک خواهد بود.
افراد آزاد شده‌گان طالب کسانی استند که به جرم عضویت با این گروۀ دهشت افگن و دست داشتن در حملات این گروه در به سال‌ها زندان محکوم شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала