گران‌ترین نقاشی دنیای مسیحیت در کشتی تفریحی ولیعهد مسلمان

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthاثر نقاشی لئوناردو داوینچی
اثر نقاشی لئوناردو داوینچی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گران‌ترین تابلوی نقاشی "منجی جهان" اثر لئوناردو داوینچی در کشتی تفریحی شاهزاده سعودی - محمد بن سلمان قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از فوربس، اثر نقاشی لئوناردو داوینچی "منجی جهان"، که توسط دیمیتری ریوبولوفلوف، میلیاردر روسی با رقم نجومی در حراجی لندن فروخته شد، در کشتی تفریحی ولیعهد عربستان سعودی قرار دارد.
تابلو نقاشی "سالواتور موندی" یا "منجی جهان" اثر داوینچی توانست در سال 2017 رکورد گران‌قیمت‌ترین نقاشی جهان را در حراجی «کریستی» بشکند. این اثر نقاشی به قیمت 450 میلیون دالر فروخته شده بود.
از زمانی که این تابلو در سال 2017 فروخته شد، ابهاماتی در مورد مکان قرار داشتن آن ایجاد شد. قدمت این تابلو به 500 سال می‌رسد.  

صاحبان گران‌ترین نقاشی جهان پیدا شدند - اسپوتنیک افغانستان
صاحبان گران‌ترین نقاشی جهان پیدا شدند

روزنامه نیویورک تایمز اولین رسانه‌ای بود که خبر خرید تابلو را از سوی شاهزاده «بدر بن عبدالله» به نمایندگی از ولیعهد سعودی منتشر کرد. ریاض این گزارش را تائید یا تکذیب نکرد.
منتقدان می‌گویند که دریا ممکن است مکان مناسبی برای نگه داشتن نقاشی‌های گران قیمت نباشد، چراکه در آنجا ممکن است این آثار آسیب ببینند.هرچند که نگهداری یک تابلوی نقاشی شکننده در میان آب‌های مواج، کار درستی به نظر نرسد، اما غیرعادی نیست که این شاهزاده ثروتمند سعودی کشتی خود را با یک اثر هنری مزین کند.
«جو لوئیس» میلیاردر انگلیسی نیز یکی از تابلوهای نقاشی از «فرانسیس بیکن» نقاش ایرلندی را به ارزش 70 میلیون دالر در کشتی خصوصی اش نگهداری می‌کرد.
تابلوی سالواتور موندی در کشتی بن سلمان تا زمانی باقی می‌ماند که ریاض از یک مرکز فرهنگی برنامه ریزی شده در منطقه «العلا» ی عربستان رونمایی کند. پروژه ساخت این مرکز در مرحله مقدماتی قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала