چین ملاعبدالغنی برادر را به پکن دعوت کرد

© Sputnikچین معاون سیاسی رهبر طالبان را به پکن دعوت کرد
چین معاون سیاسی رهبر طالبان را به پکن دعوت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت چین در راستای زمینه‌سازی برای مذاکرات بین‌الافغانی، معاون سیاسی طالبان را به دیدار از پکن دعوت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، دولت چین ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی رهبر طالبان و هیئت مذاکره‌کننده این گروه را به دیدار از پکن دعوت کرده است.
گفته شده است که چین رهبران سیاسی طالبان را به دیدار از این کشور دعوت کرده است تا درباره مذاکرات صلح با این گروه رایزنی کند.
ظاهراً پس از بن‌بست در تلاش‌های صلح امریکا در روند صلح افغانستان دولت چین تلاش می‌کند تا ابتکار عمل در روند صلح این کشور را در دست بگیرد.
اخیراً منابع نزدیک به طالبان گفته بودند که طالبان تمایلی به ادامه مذاکرات صلح با امریکا ندارد، زیرا احساس می‌کند که هدف واشنگتن ایجاد چنددستگی در این گروه است.
در آخرین نشست مسکو که به بهانه صدسالگی روابط دو کشور برگزار شده بود نمایندگان طالبان روی خوشی به رهبران سیاسی افغانستان نشان ندادند و این نشست بدون نتیجه پایان یافت.
خوشبینی‌هایی وجود دارد که ورود چین به معادلات صلح افغانستان به دلیل نفوذ گسترده این کشور بر پاکستان بتواند در راستای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صلح تأثیر‌گذار واقع شود.
طالبان هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است، اما هیئت مذاکره‌کننده طالبان به رهبری شیرمحمد عباس ستانکزی، دو سال پیش نیز از پکن دیدار کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала