عبدالله طالبان را مانع اصلی صلح در کشور‌ خواند

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم
عبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرائیه حکومت، می‌گوید، طالبان فرصت‌های پیش‌آمده برای گفت‎وگوهای صلح را از دست داده‌اند، این گروه عامل جنگ و مانع اصلی برقراری صلح در کشور اند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت امروز (چهارشنبه 22 جوزا) در سخنرانی خود مراسم گرامی‌داشت از روز مادر در قصر سپیدار گفت، که افغانستان در خط مقدم مبارزه با هراس افگنی قرار دارد و باید کشور‌های همسایه برای ثبات منطقوی، افغانستان را حمایت کنند.
آقای عبدالله گفت: "دلیل اصلی جنگ و تحمیل جنگ بالای مردم افغانستان لجاجت طالبان است و زمینه بر گفت‌وگوها مهیا شد اما آنان موضع‌گیری‌های نا معقول نشان دادند، وقتی که فهرست ترتیب می‌شود آنان به خود حق می‌دهند که بگویند کی باشد یا نه زنان باشد یا نه." 

عبدالله عبدالله در جریان خریداری لباس در لندن شکار کمره شد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله در جریان خریداری لباس در لندن شکار کمره شد + ویدیو

در همین حال، آقای عبدالله در جریان گفته‌های اش ابراز داشت که تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به معنی متوقف ساختن گفت‌وگو‌های صلح نیست. رییس اجرائیه، هرچند از پیش رفت‌ها در روند گفت‌وگوهای صلح اظهار خوش‌بینی کرد، اما به برگزاری انتخابات شفاف نیز تأکید ورزید.
آقای اظهار داشت: "کوشش‌ها در انتخابات نادیده گرفتن به صلح نیست، چون در روند صلح مانع اصلی از طرف طالبان است."
همچنان آقای عبدالله در باره روند "ثبت‌نام تقویتی" برای انتخابات ریاست جمهوری ششم ماه سرطان افزود: "کمیسیون مستقل انتخابات زمینه ثبت نام تقویتی مهیا کردند، از همه مردم افغانستان خواهان این هستم که بیایند و خود شان را ثبت‌نام کنند و این پروسه را موفق بسازند، این گفته‌هایم کمپاین نیست."
رییس اجرائیه، در حالی شهروندان کشور را برای اشتراک در روند "ثبت نام تقویتی" رأی دهنده‌گان تشویق کرد که به گفته‌ی آگاهان امور انتخاباتی، کمیسیون انتخابات در روند آگاهی‌دهی شهروندان برای نام‌نویسی تقویتی "ناکام" بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала