اردوغان: خرید اس-400 از روسیه، نهایی شده است

© Sputnik / Aleksei Filippov  /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان: خرید اس-400 از روسیه، نهایی شده است
اردوغان: خرید اس-400 از روسیه، نهایی شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که معامله با روسیه برگشت ناپذیر است.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) گفت که این کشور سیستم دفاع هوایی اس-400 را از روسیه خریداری کرده و ماه آینده میلادی آن را تحویل می‌گیرد. وی همچنان تاکید کرد که معامله با روسیه برگشت‌ ناپذیر است.

اردوغان: در تولید اس-500 با روسیه مشارکت خواهیم داشت - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: در تولید اس-500 با روسیه مشارکت خواهیم داشت

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به این موضوع که ترکیه قصد ندارد از کسی اجازه بگیرد در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه افزود: «نمی‌گویم ترکیه سیستم دفاع هوایی اس-400 را خواهد خرید. این کار را قبلا کرده‌ایم».

اردوغان در ادامه گفت که توافق خرید اس-400 نه ‌تنها از منظر قیمتی مناسب است، بلکه به خاطر فناوری بالا و امکان تولید مشترک نیز به نفع این کشور است.

وی گفت: «در پایان ماه میلادی جاری با رئیس‌جمهور امریکا دیدار می‌کنم. امیدوارم بتوانیم درباره این مسائل با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.

پیش از این مشاور وزیر دفاع امریکا در امور اروپا و ناتو، خرید اس-400 از سوی ترکیه را به عنوان خطر غیر قابل قبول برای امریکا دانست.

یادآوری می‌کنیم که توافقنامه تحویل سیستم دفاع هوایی اس-400 در ماه سپتمبر سال 2017 به امضاء رسید که مبلغ این قرارداد 2.5 میلیارد دالر می‌باشد و نصف این مبلغ به عنوان وام توسط روسیه تامین می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала