Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جام جهانی بانوان: شکست اسپانیا و دومین پیروزی فرانسه

© AFP 2023 / Franck Fifeجام جهانی بانوان: شکست اسپانیا و دومین پیروزی فرانسه
جام جهانی بانوان: شکست اسپانیا و دومین پیروزی فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دور دوم مرحله گروهی جام جهانی بانوان در فرانسه، دیروز و شب گذشته با برگزاری سه دیدار آغاز شد.
هر انچه از جام جهانی فوتبال زنان میخواهید - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
هر انچه از جام جهانی فوتبال زنان میخواهید

به گزارش اسپوتنیک؛ در نخستین دیدار از گروه A این مسابقات، نیجریه با دو گل کوریای جنوبی را شکست داد. تیم نایجریه که برابر کوریایی‌ها قرار گرفتند، با تمرکز در دفاع و ایجاد فرصت گلزنی برای مهاجمان خود، بازی خوبی به نمایش گذاشتند تا در دو موقعیت  ضد حمله،  دو گل به ثمر رساندند و با کسب سه امتیاز برای نخستین‌بار پس از جام جهانی ۱۹۹۹ شانس صعود از مرحله گروهی را داشته باشند.

در دومین و جذاب‌ترین بازی امشب، آلمان و اسپانیا در استادیوم دوهاینات شهر والنسین برابر هم قرار گرفتند وبازی دلچسپ را به نمایش گذاشتند. در این بازی اسپانیا مالکیت توپ در برابر تیم دوم جهان را داشت و با پاس کاری‌های خوب و با ایجاد فرصت‌های بی‌شمار تلاش به گلزنی داشت. اما در نهایت سارا دابریتز در یک لحظه و روی اشتباه مهاجم لاروخا و حمله به دروازه اسپانیا، گل سه امتیازی این بازی جذاب را به ثمر رساند تا جرمن‌ها بیست و هشتمین پیروزی خود در جام جهانی را جشن بگیرند.

اما در فرجامین رویارویی شب گذشته و از گروه A، فرانسه‌ی میزبان، برابر نروژ به میدان رفت. میزبان‌ها که با تکیه بر توان‌مندی‌های بازیکنان خود، در دقیقه ۴۶ توسط والری گااُوین به گل رسیدند و نیمه نخست با همین نتیجه با پایان رسید. دوازدهمین گل لی سامر در دوازدهمین بازی ملی این بازیکن، فرانسه را با شش امتیاز در صدر جدول گروه A مسابقات قرارداد. در تاریخ جام‌های جهانی بانوان، این چهارمین‌بار است که فرانسه دو بازی نخست جام جهانی را با پیروزی پشت سر می گذارد.

در ادامه‌ی بازی‌های دور دوم مرحله گروهی،  امشب دو دیدار دیگر نیز برگزار خواهد شد. در نخستین بازیتیم برزیل و استرالیا از گروه C، در ورزشگاه لا موسون مون پولیه با هم دیدار خواهند کرد. از گروه B تیم آفریقای جنوبی در ورزشگاه پارک دو پرنس پاریس برابر تیم ملی چین خواهند رفت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала