خطرناک‌ترین سن کودکان برای وابستگی به انترنت کدام است؟

© Fotolia / Africa Studioخطرناک‌ترین سن کودکان برای وابستگی به انترنت کدام است؟
خطرناک‌ترین سن کودکان برای وابستگی به انترنت کدام است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علاقه والدین برای دادن تلفون و یا تابلت که در آن ویدیوهای مختلف در یوتیوب نمایش داده می‌شوند، باعث وابستگی کودک و از دست دادن مهارت‌های اولیه اجتماعی که برای زندگی در جامعه و برخورد با افراد دیگر لازم است، می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان سازمان بریتانیایی Barnardo'sمی‌گوید کودکانی که کم‌تر از ۵ سال سن دارند نباید وارد دنیای انترنت شوند، زیرا ذهن این کودکان هنوز برای مواجه‌شدن با فضای اطلاعات جهانی آماده نیست. والدینی که به کودکان شان اجازه می‌دهند تا در سنین پایین از خدمات انترنتی استفاده کنند، با این عمل شان توسعه باعث ایجاد اختلالات جدی برای کودکان شان می‌شوند.

وصل شدن مکاتب و دانشگاه‌های افغانستان به انترنت - اسپوتنیک افغانستان
وصل شدن مکاتب و دانشگاه‌های افغانستان به انترنت

به باور کارشناسان، کودکان پنج ساله و پایین‌تر از پنج سال به راحتی می‌توانند به انترنت وابستگی پیدا کنند که با در نظرداشت ویژگی‌های سن پایین، در آینده به مشکلات جدی روانی و رفتاری تبدیل خواهد شد.

کارشناسان خاطر نشان ساخته اند که علاقه والدین برای دادن تلفون و یا تابلت که در آن ویدیوهای مختلف در یوتیوب نمایش داده می‌شوند، باعث وابستگی و از دست دادن مهارت‌های اولیه اجتماعی که برای زندگی در جامعه و برخورد با افراد دیگر لازم است، می‌شود.

کارشناسان می‌گویند: "ما نگران وضعیتی هستیم که کودکان قبل از وقت آغاز به استفاده از انترنت می‌کنند. عواقب منفی این کار به‌مراتب بدتر از آنچه ما فکر می‌کنیم است، لذا نباید کودکان از سنین پایین با شبکه (انترنت) آشنا شوند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала