"سلاح روز قیامت" – پاسخ مسکو به سپر دفاع ضدراکتی امریکا است

© Sputnik / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر "سلاح روز قیامت" – پاسخ مسکو به سپر دفاع ضدراکتی امریکا است
سلاح روز قیامت – پاسخ مسکو به سپر دفاع ضدراکتی امریکا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در روسیه پرتاب آزمایشی راکت نو شکاری PRS-1M صورت گرفت. راکت های مافوق سرعت صوت – این پاسخ مسکو به ایجاد سپر دفاع ضدراکتی امریکا می باشد. در سال 2002 امریکا از قرارداد در باره دفاع ضد راکتی برآمد. برخلاف اظهارت رسمی، در اصل این سپر برای راکت های قاره پیمای روسیه در نظر گرفته شده است.

گیرنوت کرامپر (Gernot Kramper) در مقاله در نشریه Stern (جرمنی) در ادامه می نویسد، مسابقه تسلیحاتی لجام گسیخته ابرقدرت ها ادامه دارد. در لحظه کنونی روسیه، قرار معلوم، تا اندازه در عرصه سوپرراکت ها که همچنان بنام سلاح فوق العاده سریعتر از صوت نامیده میشود، بر پیشرفت چشمگیر دست یافته است.

مولف می افزاید، کرملن چرا یک چانس را هم از دست نمی دهد، تا قدرت این سیستم ها را نمایش دهد. اینک حالا تلویزیون پرتاب یکی از راکت های نو را نمایش داد. وزارت دفاع خبر داد:«قطعات دفاع ضدراکتی روسیه در پولیگون سر-شاگان قزاقستان پرتاب نوبتی آزمایشی یکی از راکت های نو شکاری روسیه را موفقانه انجام داده اند».

© Sputnik / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر "سلاح روز قیامت" – پاسخ مسکو به سپر دفاع ضدراکتی امریکا است
سلاح روز قیامت – پاسخ مسکو به سپر دفاع ضدراکتی امریکا است - اسپوتنیک افغانستان
"سلاح روز قیامت" – پاسخ مسکو به سپر دفاع ضدراکتی امریکا است

طوریکه ولادیمیر سرگیینکو معاون قوماندان دسته دفاع ضدراکتی اعلام داشت، ضدراکت هدف تعیین شده را نابود ساخته است. نام راکت گرفته نشده، اما کارشناسان پیشبینی میکنند که در ویدیو پرتاب راکت PRS-1M نشان داده شده که قبلاً در همین پولیگون آزمایش شده بود. این راکت ها به کلاس سیستم های ضدراکتی А-135 تعلق دارند. آنها میتوانند هم از چاه زیرزمینی و هم از تریلر پرتاب شوند. PRS-1M — راکت شکاری است و آن برای هدف قراردادن طیارات یا راکت های بالدار در نظر گرفته نشده است. این راکت همچنان طیف وسیع استعمال، مانند سیستم S-400 و S-500 روسیه ندارد.

ضدراکت PRS-1M فقط یک وظیفه دارد: آن را برای جنگ اتمی ساخته و آن باید راکت های اتمی امریکا را هدف قرار دهد و به این ترتیب از مسکو و محلات مهم مسکونی دیگر دفاع نماید.

سریعترین راکت در جهان

ضدراکت PRS-1M بطور قابل ملاحظه سریعتر و دارای قابلیت محاربوی بیشتر، نسبت به راکت های ماقبل نوع 53Т6 می باشد. طبق معلومات پارتل gazeta.ru، ضدراکت PRS-1M — سریعترین راکت در جهان می باشد که میتواند سرعت 4 کیلومتر در ثانیه را گسترش دهد و با 5،14 هزار کیلومتر در ساعت مطابقت دارد. ضدراکت PRS-1M این سرعت را در مرحله پرواز انکشاف میدهد، نه مانند گلایدرهای مافوق سرعت صوت هنگام سقوط بر زمین. برعلاوه این، برد و ارتفاع پرواز آن از شاخص های مشابه انواع قبلی 5،1 بار برتری دارد.

شعاع عملکرد ضدراکت PRS-1M را 350 کیلومتر تشکیل میدهد و راکت های در حال پرواز بسوی هدف را میتواند در ارتفاع 50 کیلومتر از بین ببرد. برای آن که راکت چنین سرعت باورنکردنی انکشاف دهد، برای آن پوش حفاظتی خاص از داغ شدن طراحی شده است. وسایل الکترونی نیز مجدداً طراحی شده، تا در برابر تعجیل که 300 بار از قوه جاذبه زمین بیشتر است، تاب آورد.

ضدراکت PRS-1M — سلاح واقعی روز قیامت است و آن فقط در زمان جنگ استعمال شده میتواند که جهان را نابودی خواهد ساخت. برای آن که مسکو را از حمله راکت های امریکایی با سرگلوله های هستوی حفاظت نمود، PRS-1M از سرگلوله خاص در قشر چره یی استفاده خواهد کرد.  این راکت سرگلوله خودی هستوی بسوی هدف با طاقت چند کیلوتن حمل مینماید و آن را در ارتفاع زیادی منفجر می سازد. اگر گروپ کامل چنین راکت ها استعمال شوند، پس عواقب آن برای اتموسفییر فاجعه بار خواهند بود.

مسابقه تسلیحاتی بعد از ختم قرارداد دفاع ضدراکتی

راکت های فوق العاده سریع تر از صوت — این پاسخ مسکو به ایجاد سپر دفاع ضدراکتی امریکا می باشد. در سال 2002 امریکا از قرارداد در باره دفاع ضد راکتی که چنین سپر را مونوع می ساخت، برآمد. رسماً اعلام شده بود که این سپر باید راکت های ایران را دفع کند، اما در اصل این سپر باید«توازن ترس» را برهم می زد و راکت های استراتژیک قاره پیمای روسیه را خنثی می ساخت. مسکو به نوبه خود سعی مینمود وسایل بر ضد راکت های بسیار گران امریکایی پیدا کند. راکت های نو فوق العاده سریع تر از صوت از زرادخانه کرملن به اندازه سریع اند که ضدراکت های امریکایی توان هدف قراردادن آنها را ندارند.

منظره را طرح های خارق العاده نوع «پوسیدون — اژدرهای روز قیامت تکمیل میکنند. میتوان پیشبینی گرد که انجن که در ضدراکت PRS-1M نصب شده و به راکت در حال پرواز چنین سرعت می بخشد، میتواند در سلاح های راکتی دیگر نیز استفاده شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала