واکنش عراق به حمله بر تانکرها در خلیج عمان

© Photo / Omar Ahmad Parwani واکنش عراق به حمله بر تانکرها در خلیج عمان
واکنش عراق به حمله بر تانکرها در خلیج عمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عراق خواستار جلوگیری از تشدید تنش در فضائی حادثه خلیج عمان شد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه عراق روز پنج شنبه گفت که عراق حمله دو تانکر نفت در خلیج عمان را محکوم می کند و خواستار جلوگیری از تشدید تنش در منطقه است.
وزارت امور خارجه همچنان حمله راکتی به میدان بین المللی در شهر ابها عربستان را محکوم کرد, که توسط حوثی های یمن صورت گرفته است.

حریق کشتی تانکر تیل - اسپوتنیک افغانستان
حمله های پی در پی بر تانکرهای تیل در خلیج عمان
در بیانیه این وزارت آمده است که عراق مخالف هر گونه تجاوز, تشدید در منطقه را رد می کند و خواستار حل و فصل صلح آمیز بحران میباشد. عراق همچنین استراتژی خسته و ذله ساختن مردم، مداخله در امور زندگی ایشان و استفاده نیروی نظامی در مقابل مردن را رد می کند.
به نوبه خود, ترکی الملکی نماینده رسمی اتحاد عرب که در یمن می جنگند, "توسعه حوادث با تانکر در خلیج عمان را بسیار خطر ناک دانست.
رسانه های ایرانی و عربی روز پنج شنبه گزارش دادند که دو کشتی تانکر تیل Front Altair و Kokuka Courageous در خلیج عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی گزارش ها یک حمله توسط راکت بحری ضد کشتی صورت گرفته است. با این حال, هیچ تائید رسمی وجود ندارد. تمام خدمه کشتی های به ایران تخلیه شدند. طبق گفته صاحب یکی از تانکرها 11 شهروند روسیه وجود داشت که هیچ کدام شان زخمی نشده اند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала