رئیس‌جمهور غنی با نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان دیدار کرد

© Photo / ARG / ARGرئیس‌جمهور غنی با نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان دیدار کرد
رئیس‌جمهور غنی با نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان عصر امروز با نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان، دیدار نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ، محمداشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان عصر امروز با آقای رولاند کوبیا نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان، دیدار نمود.

در این دیدار که در قصر دلگشای ارگ انجام شد، هر دوجانب در رابطه به پروسۀ صلح افغانستان و نقش سازندۀ اتحادیۀ اروپا در زمان تطبیق توافقنامۀ صلح، بحث و تبادل نظر کردند.

اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
رییس‌جمهور غنی: حکومت طرح پیشنهادی جرگه مشورتی را قدم به قدم اجرا می کند

رئیس‌جمهور غنی ضمن قدردانی از تلاش‌های خانم فدریکا موگرینی مسئول روابط خارجی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا در راستای صلح افغانستان، افزود که نقش اتحادیۀ اروپا در خصوص صلح مهم و بالای تصامیم تاثیر گذار خواهد بود.

در مقابل، رولاند کوبیا از تلاش‌های رئیس‌جمهور غنی در راستای رسانیدن افغانستان به صلح و ثبات دائمی قدردانی نموده، گفت که اتحادیۀ اروپا مصمم است تا در هماهنگی با حکومت افغانستان و بر اساس پلان صلح این کشور، نقش خود را در پروسۀ صلح ایفا نماید. وی افزود که اتحادیۀ اروپا در ایجاد اجماع منطقوی بالای صلح افغانستان نیز همکاری خواهد کرد.

همچنان، نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان، برهمکاری در راستای همه‌شمول ساختن پروسۀ صلح، اصلاحات در سکتور امنیتی، تضمین توافقنامۀ صلح، همکاری در ادغام مجدد جنگجویان و خانواده‌های‌شان و توسعۀ تجارت و اتصال منطقوی، تاکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала