Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تعقیب غیرقانونی میلیون‌ها علاقمند فوتبال توسط لالیگا از طریق تلیفون‌

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر تعقیب غیرقانونی میلیون‌ها علاقمند فوتبال توسط لا لیگا از طریق تلیفون‌
تعقیب غیرقانونی میلیون‌ها علاقمند فوتبال توسط لا لیگا از طریق تلیفون‌ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لا لیگا بخاطر استفاده غیرقانونی از میکرافون‌ها و موقعیت جغرافیایی تلیفون‌های همراه علاقمندان فوتبال، جریمه نقدی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، آژانس اسپانیایی حفظ اطلاعات (AEPD)، لا لیگا — دسته برتر لیگ فوتبال حرفه‌ای اسپانیا را بخاطر عدم شفافیت در نرم افزار تلیفونی این جام و استفاده از میکرافون و موقعیت جغرافیایی تلیفون‌های کاربران بدون اطلاع‌دهی لازم، به مبلغ 250 هزار یورو جریمه نقدی نموده است.

مسی برای ششمین بار آقای گل لالیگا شد - اسپوتنیک افغانستان
مسی برای ششمین بار آقای گل لالیگا شد

لا لیگا در سایت رسمی این لیگ نوشته است که با موضع AEPD موافق نیست و به محکمه شکایت خواهد کرد. مسوولین لا لیگا به این باور اند که ارگان دولتی مذکور تلاش لازم برای درک تکنالوژی به خرچ نداده است. مسوولین لا لیگا می‌گویند که این تکنالوژی در واقعیت برای نظارت از کاربران نه بلکه برای مبارزه با دزدی‌هایی است که به دلیل آنها لا لیگا سالانه الی 400 میلیون یورو را از دست می‌دهد.

تکنالوژی مذکور هر دقیقه به طور مخفی میکرافون تلفون‌های کاربران را در جریان بازی فوتبال فعال می‌کرد و صداها را برای مقایسه با سیگنال تلویزیون ضبط می‌کند و همچنان از موقعیت جغرافیایی برای تشخیص بارهای ورزشی که به طور غیرقانونی بازی های لیگ فوتبال اسپانیا را نشر می‌کنند، استفاده می‌کند. لا لیگا این تکنالوژی را یک تکنالوژی آزمایشی نامیده است و گفته است که این تکنالوژی تنها در فصل جاری استفاده شده است و در جریان فصل آینده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

آژانس اسپانیایی حفظ اطلاعات به نوبه خود گفته است که برای جمع آوری چنین اطلاعات، نرم افزار نباید تنها هنگام نصب شدن اطلاع دهد، بلکه هر بار قبل از فعال شدن آن اطلاع دهد، زیرا به باور مسوولین این آژانس، کاربران در واقعیت نمی‌توانند به یاد داشته باشند که روی چه موضوعی توافق نموده اند.

نرم افزار لا لیگا بیشتر از 10 میلیون بار دانلود شده است، که براساس اطلاعات سایت eldiario.es تنها در اسپانیا بیش از 4 میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند.

لا لیگا یکی از جام های قدرتمند و مشهور جهان فوتبال است که در آن باشگاه های مهم جهان مثل "بارسلونا" و "ریال مادرید" بازی می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала