سفر مقامات بلندپایه امنیتی و ملکی به تخار جهت بررسی وضعیت امنیتی

© Sputnik / T.AZIMسفر مقامات بلندپایه امنیتی و ملکی به تخار جهت بررسی وضعیت امنیتی
سفر مقامات بلندپایه امنیتی و ملکی به تخار جهت بررسی وضعیت امنیتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزرای داخله و دفاع و رییس ارگان‌های محلی جهت بررسی وضعیت امنیتی ولایت تخار به شهر تالقان رفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالمتین بیک، رییس ارگانهای محلی، مسعود انداربی، وزیر امور داخله و اسدالله خالد، وزیر دفاع ملی دقایق پیش به هدف بررسی وضعیت امنیتی ولایت تخار به شهر تالقان رفته‌اند.

تخار از جمله ولایت های ناامن در شمال شرق کشور است که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن فعالیت گسترده دارند و همواره حملاتی را علیه نیروهای امنیتی سازماندهی می‌کنند.

پاکسازی والسوالی خواجه غار ولایت تخار از وجود طالبان - اسپوتنیک افغانستان
پاکسازی ولسوالی خواجه غار ولایت تخار از وجود طالبان

در آخرین مورد، مقام های محلی ولایت تخار گفته بودند که طالبان مسلح ساعت 2 بامداد دیروز (چهارشنبه، 22 جوزا) حملات گسترده‌ای بالای ولسوالی‌های خواجه غار، بهارک، نمک آب و دشت قلعه این ولایت راه اندازی کردند.

به گفته این مقام ها درگیری در مرکز ولسوالی خواجه غار، ساحه مسجد سفید ولسوالی بهارک و امبرکوه ولسوالی دشت قلعه تخار به وقوع پیوسته است.

این در حالیست که وزارت امور داخله افغانستان امروز (پنجشبنه، 23 جوزا) با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در یک هماهنگی کلی، ساحاتی را که روز گذشته به دست طالبان سقوط کرده بود دوباره زیر اداره خود درآوردند.

در خبرنامه گفته شده است که در این عملیات پاکسازی، تلفاتی نیز به طالبان وارد شده است، اما گروه طالبان تاحال در پیوند به این موضوع ابراز نکرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала