دلاور و مسلمیار؛ رد پای تروریزم در رهبری سنا

© Photo / Meshrano Jirgaدلاور و مسلمیار؛ رد پای تروریزم در رهبری سنا
دلاور و مسلمیار؛ رد پای تروریزم در رهبری سنا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دستگیری مشاور مجلس سنا با اسلحه و ابزار های تروریستی یک بار دیگر گزارش‌ها در مورد همکاری فضل هادی مسلمیار رییس این مجلس با تروریست‌ها را سر زبان‌ها انداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، چندی پیش  یک تن به نام حاجی دلاور که سرگرم فراهم سازی تسهیلات از جمله آماده سازی تجهیزات حملات انتحاری برای تروریستان در کابل بود، توسط پولیس وزارت داخله بالفعل دستگیر و از داخل موتر اش که دارای کارت VIP بود مقدار بزرگ مهمات و تجهیزات تروریستی و انتحاری را کشف نمودند.

آیا در داخل حلقات دولت، دستان خونین تروریست ها فعال اند، چگونه ممکن است فردی که حامی و پشتیبان تروریسم است می تواند مشاور مجلس سنا باشد؟

جنرال عبدالواحد طاقت کارشناس مسایل نظامی و سیاسی افغانستان در مصاحبه با اسپوتنیک، در پاسخ به این پرسش ها گفت:

«حاجی دلاور حامی تروریست های داعش بود و اکنون به همه روشن است که وی با امکانات سنا یا «مشرانو جرگه» افغانستان، مصونیت پارلمانی و حمایت جناب رئیس مجلس سنا، جنگجویان داعش را از یکجا به جای دیگر منتقل می‌کرد».

وی می گوید پیش ازاین نیز آقای مسلمیارچندین بار به کمک رساندن به داعشی ها متهم شد و حتا گپ تا جایی رسید که داعش از خانه برادر مسلمیار سردرآورد

«قبلا گزارش‌های فراوانی وجود داشت که مسلمیار منزل شخصی خود را به پناهگاه گروه‌های انتحاری تبدیل کرده است. حتا از منزل او و برادرش واسکت های انتحاری پیدا شد ولی  تمام این مسایل پنهان و از آنها چشم پوشی شد. تمام مردم افغانستان آگاهی دارند که پیش ازاین  اسناد موثقی برای اشرف غنی مبنی بر وابستگی مسلمیار نسبت به داعش ارایه شد که از طرف رئیس جمهور ناشنیده باقی ماند».

به گفتۀ آقای طاقت، در داخل پارلمان از همدستی مسلمیار رییس مجلس سنا با گروه داعش بطور مستند فریاد کشیده شد اما اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور به آن توجه نکرد، تا اینکه مشاور ارشد مسلمیار توسط پولیس دستگیر شد.
«هر انسان باهوش میداند که داعش پروژه اصلی امریکا در افغانستان بوده  و تمام اتهامات توسط  اجنت های «سی‌آی‌ای» در افغانستان سرپوش گذاشته میشود زیرا "سیا" حامی اصلی و اساسی داعش در افغانستان است. و اشخاص و افرادی که با داعش کمک می کنند نیز از سوی این سازمان حمایت می شوند و تمام این اتهامات و بهتر بگویم حقایق  پیگیری نمی شود. تمام این مسایل روشن و هویدا است و به همه روشن است که داعش از کجا تقویه می شود.  

به گفته آقای طاقت، اینکه دلاور داعش و تروریست ها را کمک می کرد، یک مسأله کوچک است، حتا در درون حکومت نیز افراد بلند پایه دیگر نیز موجود است که با تروریست ها کمک می کنند:

«از آنجایی که حکومت ما یک حکومت دست نشانده و فاقد هرگونه صلاحیت است، لذا تا وقتی که خود مردم از چنین مسایل آگاهی پیدا نکنند و این مسایل را رسانه‌‌ای نسازند، دولت خاموشی اختیار می کند».

این کارشناس افغان می‌افزاید که زمانی حنیف اتمر نیز "پدر داعش" نامیده شد و متهم شد که او داعش را توسط هلیکوپتر ها از یک مکان به مکان دیگری انتقال می داد که این موضوع نیز بدون اهمیت باقی ماند.  

در خصوص پاسخگویی مسلمیار و اینکه آیا وی باید در برابر این اتهام جوابگو باشد یا خیر آقای طاقت می گوید، بلی از مسلمیار باید پرسیده شود  و پرسیده شده و جناب مسلمیار باید پاسخگو باشد و توضیح دهد.

اما فضل‌هادی مسلمیار رییس مجلس سنای افغانستان می‌گوید که جاسوسان «آی‌اس‌آی» همه‌ساله دسیسه‌های تازه را در برابر او طرح ریزی می‌کنند. آقای مسلمیار، تاکید کرده که «دلاور» مدت شش ماه پیش به عنوان مشاور این مجلس ایفای وظیفه می‌کرد. رئیس مجلس سنا «حاجی دلاور» را تاجرملی خوانده و گفته است که او مشاور کمیته های کاری سنا بوده و او فامیل وی را می شناسد. به گفتۀ آنان تاریخ جواز حمل اسلحه و کارت عبور و مرور موتر دلاور که با تکمیل‌شدن روند استخباراتی و ادارای به او داده شده بود، نیز با ختم کارش به‌عنوان مشاور مجلس سنا پایان یافته است.

اما جنرال طاقت می‌گوید که این دلایل قناعت بخش نیست:

«من باور دارم که مسلمیار می دانست و این مصونیت را به مشاور خود داده بود که او می توانست فعالیت‌های هراس افگنی خود را آزادانه انجام دهد.  رییس سنای افغانستان به دلیل هم‌دستی با دلاورخان تلاش می‌کند تا او را از اتهامات تبرئه کند».

در همین حال سناتورسهیلا شریفی می گوید که مجلس سنا تصویب کرد و یک هیئت حقیقت‌یاب تعیین شد تا دراین مورد تحقیق کند. این تیم به زودی کار خود را آغاز و نتایج آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

«خود شخص رئیس مجلس سنا هدایت داد تا یک هیئت انتخاب و در زمینه تحقیق شود. ما خواهان تحقیق این پرونده هستیم و تأکید داریم تا این مسأله بررسی شود،  در افغانستان اکنون به یک سنت مبدل شده که هر روز دسیسه جورمی‌کنند. ما حامی نظام هستیم نه  حامی شخص».

به گفته خانم شریفی، اگر اتهامات وارد شده به حاجی دلاور حقیقت داشته باشند و این مسأله ثابت شود، پس تنها مجلس سنا نه بلکه نهادهای امنیتی که پیش از این مجوز حمل سلاح را برای دلاور صادر کردند نیز باید پاسخگو باشند.

 این در حالیست که خانم سارا سرخابی، یک عضو دیگر مجلس سنا  نیز تأکید می کند که حاجی دلاور مدتی پیش از مشاوریت مسلمیار برکنار شده و به عنوان یک فرد عادی می توانست هر کاری که بخواهد انجام دهد و اینکه او چه می کرد به رئیس مجلس ربطی ندارد. او می گوید تمام اعضای مجلس از محافظ شخصی گرفته تا دریوار، سکرتر وشماری دیگری کارمند زیر دست دارند و اینکه پس از برکناری آنها چی می کنند کار خود شان است و آنها باید پاسخگو باشند. اما در مورد دلاور خانم سرخابی می گوید این یک توطئه سازمان داده شده  و یک تهمت  است و افرادی که با جناب رئیس مجلس سنا دشمنی دارند احتمال دارد که در پشت این همه قرار دارد.

او تأکید می کند که اگر چنین می بود زمانی که دلاور مشاور مسلمیار بود این مسأله افشا می شد و می افزاید در داخل مجلس موضوع حل است هیئت تعیین شده و حقیقت به زودی به همه معلوم خواهد شد.

شایان ذکر است که وزارت داخله اعلام کرده که بعضی از مقامات دولتی تلاش دارند حاجی دلاور را که به اتهام همکاری با تروریستها با موتر پر از سلاح دستگیر شد، از قید پولیس آزاد کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала