اسدالله خالد: صلح نباید به معنای تسلیمی باشد

© Photo / MD / MDاسدالله خالد: صلح نباید به معنای تسلیمی باشد
اسدالله خالد: صلح نباید به معنای تسلیمی باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسدالله خالد بر تداوم فشارهای نظامی بر طالبان تأکید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی در بحبوحۀ تلاش‌ها برای دست‌یابی به یک توافق صلح با طالبان، هشدار می‌دهد که صلح با این گروه نباید به معنای آغاز یک جنگ دیگر در کشور باشد.
آقای خالد که روز پنج‌شنبه (۲۳جوزا) به ولایت تخار رفته بود، در دیدارش با باشنده‌گان این ولایت تأکید کرد از تلاش‌های صلح پشتیبانی می‌کند.
او در این باره افزود: «از چیزی می‌ترسیم! حمایت ما از صلح کورکورانه نیست؛ نمی‌خواهیم که صلح آغاز یک جنگ دیگر باشد، نمی‌خواهیم صلح به معنای تسلیمی باشد! ولی بغل ما برای صلح باز است.»
سرپرست وزارت دفاع در بخش دیگر از سخنانش، گفت که فشارهای نظامی بر طالبان تا هنگامی ادامه خواهند داشت که این گروه بر میز گفت وگوهای صلح با حکومت افغانستان بنشیند: «دشمن با لجاجتش تاکنون به جنگ ادامه می‌دهد و هیچ صدای صلح را لبیک نگفته است؛ نه تنها این‌که صدای صلح را لبیک نگفته بل‌که با غرور احمقانه همه‌چیز را رد هم می‌کند. فشار فعلی ما برای این است که آنان را وادار بسازیم که به میز گفت‌وگو بیایند و ما به یک راه حل برسیم».
مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله که آقای خالد را در سفر به تخار همراهی می‌کرد، نیزادعا کرد که عملیات الفتح طالبان هیچ دستاوردی برای این گروه نداشته‌است و آنها ضربات بسیار محکم و تلفات بالایی را متقبل شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала