ممکن نمایندگان طالبان در نشست اسلو شرکت نکنند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ممکن نمایندگان طالبان در نشست اسلو شرکت نکنند
ممکن نمایندگان طالبان در نشست اسلو شرکت نکنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دلیل حضور نمایندگان دولت افغانستان، نمایندگان گروه طالبان در نشست «اسلو» شرکت نمی‌کنند.
طالبان: با وجود کمک امریکا به داعش این گروه را ریشه کن می کنیم - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: با وجود کمک امریکا به داعش این گروه را ریشه کن می کنیم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، نظر محمد مطمئن کارشناس سیاسی و آگاه امور طالبان اظهارداشت: طالبان که پیش از این با حضور در نشست اسلو موافقت کرده بود به دلیل حضور مقامات حکومت وحدت ملی از مشارکت در این نشست صرف نظر کرده است.

اگر چه طالبان تاکنون به این موضوع رسماً واکنشی نشان نداده است اما برخی از منابع خبری دیگر نیز از مخالفت طالبان با حضور در نشست اسلو خبر می‌دهند.

این در حالیست، که به نظر کارشناسان خودداری طالبان از حضور در این نشست نشان می‌دهد که موضع طالبان تغییری نکرده است و احتمالاً تلاش‌های آلمان نیز در روند صلح با شکست روبرو خواهد شد.

گفته می‌شود، که «عبدالسلام رحیمی» رئیس دفتر رئیس جمهور افغانستان و «امرالله صالح» عضو تیم انتخاباتی اشرف غنی قرار است در نشست اسلو حضور یابند.

پیش از این نیز یک بار در سال 2015 میلادی اخباری درباره دیدار «حکمت خلیل کرزی» معاون وقت وزارت خارجه افغانستان و اعضای دفتر سیاسی طالبان در نشست اسلو منتشر شده بود.

یادآوری می کنیم، که مجمع اسلو در سال 2003 ابتدا به صورت یک جمع محدود متشکل از میانجیگران مختلف برگزار شد. در اولین دور از اجلاس مجمع تنها 17 کشور مشارکت داشتند، اما در حال حاضر همه ساله نمایندگانی بالغ بر 100 کشور جهان در اجلاس این مجمع شرکت می‌کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала